ادامه عملیات احداث بندر صیادی هندیجان در سال جاری

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: اعتبار مصوب جهت احداث بندر صیادی هندیجان در سال جاری، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم تمام این اعتبار تا پایان سال مالی به پروژه بندر صیادی هندیجان اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری خورنا سید مصطفی بهشتیان اظهار داشت: بندر صیادی هندیجان یکی از مهمترین بنادر صیادی در استان خوزستان و جنوب کشور محسوب می‌شود که احداث آن از سال‌های گذشته در دستور سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: عملیات پیش بینی شده در سال ۹۸ جهت ادامه عملیات احداث بندر صیادی هندیجان شامل ترمیم و تعریض راه دسترسی سنگی به میزان ۴۰ درصد است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: همچنین سند‌پلاست و رنگ آمیزی ۳۰ درصد باقی مانده از پایل‌ها و سازه‌های اسکله فلزی و نیز باقیمانده عملیات اجرایی محوطه‌سازی و تأسیسات زیربنایی و ساختمان‌های پشتیبانی به میزان ۲۰ درصد از جمله عملیات پیش‌بینی شده در راستای احداث بندر صیادی هندیجان در سال جاری است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین اذعان داشت: سند‌پلاست و رنگ آمیزی راه دسترسی فلزی به صورت ۱۰۰ درصدی، سند‌پلاست و رنگ آمیزی ۷۰ درصد از پایل‌ها و سازه‌های اسکله فلزی نیز در سال گذشته انجام شده است.

بهشتیان در ادامه گفته‌های خود محوطه سازی، تأسیسات و ساختمان‌های پشتیبانی به میزان ۸۰ درصد، دیوار کشی به صورت ۱۰۰ درصد، احداث ساختمان سرایداری و سرویس بهداشتی در ابتدای راه دسترسی سنگی به میزان ۴۰ درصد، ترمیم و تعریض راه دسترسی سنگی به میزان ۶۰ درصد و ترمیم و بازسازی صفحات موج‌گیر مغروق و نصب مجدد آن‌ها به تعداد ۲۵ عدد را از دیگر پروژه‌های انجام شده در سال ۹۷ در راستای احداث این بندر صیادی عنوان کرد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: اعتبار مصوب برای احداث بندر صیادی هندیجان در سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که در پایان سال در مجموع یک میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اعتبار مصوب جهت احداث بندر صیادی هندیجان در سال جاری، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم تمام این اعتبار تا پایان سال مالی به پروژه بندر صیادی هندیجان اختصاص یابد.

بهشتیان یادآور شد: راه دسترسی به موج شکن فلزی به طول ۹۰۰ متر، اسکله و پل فلزی به روش شمع و عرشه فلزی به طول هزار و ۵۷۰ متر، اسکله ویژه قایق‌ها به طول ۷۲ متر، ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی به مساحت ۱۹۰ متر مربع، محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی به وسعت شش هزار متر مربع از جمله ویژگی‌های پروژۀ بندر صیادی هندیجان محسوب می‌شود.

بندر هندیجان یکی از مکان‌های تاریخی ایران با قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال، در جنوب شرقی استان خوزستان و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر ماهشهر و در شمال خلیج فارس قرار گرفته‌است. رودخانه‌ای موسوم به هندیجان یا زهره این شهر را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

منبع: مانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *