پتروشیمی شهید تندگویان رکورد تازه ای در تولید ثبت می کند/سبد محصولات پتروشیمی شهید تندگویان متنوع می شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد برنامه تولید امسال این شرکت تاکنون محقق شده است، گفت: تولید این شرکت امسال به رکورد تازه‌ای دست می‌یابد و سبد محصولات این مجتمع متنوع می شود.

به گزارش خبرگزاری خورنا روز سه شنبه هشتم بهمن ۹۸جمعی از خبرنگاران حوزه صنایع نفت و انرژی از پتروشیمی شهید تندگویان دیدن کردند. در این دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن بازدید از قسمتهای مختلف کارخانه با توضیحات مسئولین مربوطه با مراحل تولید و بسته بندی محصولات این پتروشیمی آشنا شدند.


خبرنگاران آنگاه با حضور در سالن کنفرانس این شرکت سئوالات مختلف خود را با سیدرضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در میان گذاشتند که چکیده ای از آن در ذیل می آید.

سیدرضا قاسمی شهری، در نشست خبری با اشاره به اینکه شرایط تحریم برای شرکت پتروشیمی تندگویان نعمت بوده است، اظهار کرد: این شرکت توانسته در این شرایط به سمت داخلی‌سازی و خودکفایی در بحث‌های مختلف اعم از قطعات یدکی مکانیکی، مواد شیمیایی و … حرکت کند و با استفاده درست از پتانسیل داخلی، دست جلوی شرکتهای خارجی دراز نکند.
وی گفت ؛ نمونه بارز استفاده از این پتانسیل داخلی، ساخت سانتریفیوژ پیچیده پتروشیمی تندگویان توسط پنج جوان اهوازی است که حدود هشت ماه پیش نصب و راه اندازی شده و اکنون نقشی حیاتی در تولید شرکت ایفا می کند‌.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی تندگویان امسال التهاب‌های هر ساله درباره کمبود مواد اولیه به‌ویژه گرید بطری را نداشته است، افزود: طی ده ماهه امسال ۴۳۹ هزار تن محصول PTA و ۵۰۰ هزارتن محصول PET تولید کرده ایم که همه محصول این شرکت در زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از طریق بورس کالا عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به تأمین کامل نیاز بازار داخلی و گام برداشتن شرکت برای صادرات تأکید کرد: با برنامه‌های در دست اقدام این شرکت به سمت تداوم و حفظ تولید پایدار با حفظ تمام مسائل زیست محیطی حرکت خواهد کرد و با وجود دوری و فاصله دو ساله از بازار صادرات اکنون در زمینه صادرات به وضعیت قبلی خود برگشته ایم.

قاسمی‌شهری با بیان اینکه ۹۵ درصد محصول نهایی تولیدشده در پتروشیمی تندگویان امسال به فروش داخلی تعلق گرفته است، ادامه داد: ۴۷۰ هزار تن از تولید شرکت به بازار داخل عرضه شده و مجموع تولید ۱۰ ماهه شرکت حدود ۹۵۰ هزار تن است.

وی بهره‌برداری از واحد SSP، از واحدهای پلیمری پتروشیمی تندگویان را یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این واحد ۴۵۰ تنی در روز، امکان سوئیچ برای تولید گرید بطری و گرید نساجی با توجه به نیاز داخل امکان‌پذیر خواهد شد.

قاسمی شهری با تأکید بر اهمیت قیمت و کیفیت در صادرات و عرضه محصولات به مشتری اظهار کرد: محصولات پتروشیمی تندگویان در منطقه و در سطح شرکت‌های مشابه خود در دنیا بالاترین کیفیت را دارد.

وی با تأکید بر موضوع پژوهش، تحقیق و توسعه و حرکت به سمت بازارمحوری گفت: تولید گرید نخ لاستیک و آنتی‌یووی به منظور تولید ظروف روغن آماده تولید در این شرکت هستند و کارهای پژوهشی سه گرید جدید دیگر نیز در حال انجام است که تماما براساس نیاز بازار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به اینکه تولید شرکت در ۱۰ ماه امسال ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، افزود: سال گذشته یک میلیون و ۳۰ هزار تن محصول در این شرکت تولید شد که امیدواریم تا پایان سال رکورد تولید پارسال شکسته شود.

قاسمی شهری با اشاره به پروژه‌های مختلف زیست محیطی در پتروشیمی تندگویان ادامه داد: این شرکت تا اوایل سال ۱۴۰۰ به فهرست صنایع آلاینده خارج می‌شود و به سمت صنایع سبز حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه بدیهی ۵هزار و ۵۵۳میلیارد تومانی پایان سال ۹۷ پتروشیمی تندگویان اکنون به ۱هزار ۷۹۸ میلیارد تومان کاهش یافته است گفت: سال گذشته زیان انباشته داشتیم و امسال به سودآوری رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان اظهار کرد: ۸۵ درصد برنامه تولید امسال این شرکت تاکنون محقق شده است

وی آنگاه به روند بهبود حقوق کارگران پیمانکاری این شرکت و رفع تبعیضات اشاره کرد و گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در سال گذشته و بازنگری سالیانه آن برای لحاظ تغییرات مدرک، سابقه و سن، پرداخت سنوات در پایان سال؛ پرداخت عیدی ، پرداخت دو نوبت پاداش بهره وری که پاداش شش ماهه اول امسال با حقوق دیماه پرداخت شد و پاداش شش ماهه دوم نیز در پایان اسفندماه پرداخت خواهد شد، همچنین استفاده از سرویسهای ایده آل و حق استفاده از غذای یکسان در رستورانهای شرکت و ایجاد شرایط استفاده از طرح مشاغل سخت و زیان آور از دیگر مواردی است که تلاش کرده ایم با اجرای آن رضایتمندی را بالا برده و تبعیض را به حداقل برسانیم.

وی به برگزاری جلسات اخوت کارگری اشاره کرد و گفت ؛ به تازگی تلاش کرده ایم جلسات ماهانه ای تحت عنوان اخوت کارگری برگزار کنیم تا با استفاده از نتایج آن، این احساس بوجود آید که کارگران خودشان را از مدیرانشان جدا نبینند و با یک تفکر و یک بینش امور شرکت را پیش ببرند.

سید رضا قاسمی شهری در ادامه گفت: در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، شرکت پتروشیمی تندگویان از طریق پرداخت تام و تمام درصد و سهمیه در نظر گرفته توسط شورای راهبردی به تعهد خود عمل کرده و هیچگونه بدهی در این ارتباط نداریم و آن درصدی که تعیین شده به فرمانداری بندرماهشهر پرداخت و هزینه شده است‌.

وی گفت ؛ در موارد متعدد به ارگانها ، ادارات و سازمانها در زمینه اعزام ورزشکار، بازسازی ساختمانها و سایر موارد در حد توان کمک کرده ایم.

وی روش کنونی ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی را ناکارآمد خواند و گفت؛ به نظر می آید روش و شیوه فعلی که تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی انجام می شود روشی نیست که نتیجه داشته باشد، اینور هزینه می شود آن طرف انتظارات مردم برآورده نمی شود و بازخوردی ندارد لذا اخیرا هلدینگ خلیج فارس تلاش کرده است با بکارگیری مشاور، مطالعات و بررسی خوبی انجام دهد تا با اتخاذ روشی هدفمند به نتایج و بازخورد بهتری در زمینه ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی برسیم.

وی تصریح کرد؛ کار دیگری را شروع کرده ایم که آقای شریعتی استاندار محترم و آقای بیرانوند در جریان هستند، اصولا دو نوع شرکت پشت سر ما هستند شرکتهای پشتیبانی و شرکتهای پایین دستی، به شرکتهای پایین دستی گفته ایم کارخانه اش را به منطقه ویژه بیاورد و با استفاده از تسهیلاتی که شرکتها برای آنها در نظر گرفته اند و علاوه بر این با برپایی تالار فرعی بورس و اختصاص سهمیه و استفاده از تسهیلات ویژه، هم هزینه حمل ونقل ندهند و هم اشتغالزایی ایجاد کند.

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان در پایان گفت: در مورد شرکتهای پشتیبانی با استاندار محترم صحبت کرده ایم تا ضمن رعایت شرایط حفظ سلامت معامله، بعنوان متقاضی بتوانیم حتی الامکان قطعه مورد نیاز خود را از شرکتهای منطقه تامین کنیم و پتروشیمی تندگویان حسب وظیفه تا الان این کار را با لحاظ شرایط قانونی انجام داده است.