استانداز خوزستان:

۲۰ هزار نفر از آسیب دیدگان سیل خوزستان کمک بلاعوض دریافت کردند

استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۲۰ هزار نفر از آسیب دیدگان سیل خوزستان موفق به دریافت کمکهای بلاعوض شده‌اند و سه هزار و ۳۰۰ نفر باقی مانده هم به زودی کمک های بلاعوض خود را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی در حاشیه چهاردهمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۹۸.۵ درصد خسارات سیل اخیر استان به تایید پژوهشگاه فضایی رسیده و برای دریافت کمکهای بلاعوض به بانکهای عامل معرفی شده‌‌اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: تاکنون به ۲۰ هزار نفر پرداختی داشتیم و سه هزار و ۳۰۰ نفر باقی مانده هم به زودی کمک های بلاعوض دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به کشاورزان سیلزده در حال حاضر با سرعت خوبی در حال انجام است اظهار کرد: از مجموع ۲۰ هزار نفر معرفی شده به بانکهای عامل تاکنون هفت هزار نفر کمکهای بلاعوض را دریافت کرده و مابقی نیز در حال انجام است.

شریعتی در مورد آخرین وضعیت تعمیرات و ساخت واحدهای سیلزده استان گفت: اغلب واحدهای تعمیراتی در حال حاضر به پایان رسیده و ۶۸۰ واحد احداثی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار خوزستان بیان کرد: از خانواده‌هایی که موفق به دریافت کمک‌های بلاعوض و نیز میله‌گرد، سیمان و آجر رایگان شده‌اند درخواست داریم که هرچه سریعتر کار ساخت منازل خود را انجام دهند زیرا طی بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که این واحدهای آسیب دیده از استحکام و قوام لازم برخوردار نیستند و نیاز به احداث مجدد دارند.

وی یادآور شد: در مسجدسلیمان علیرغم اینکه کار تعمیرات منازل زلزله زده با سرعت خوبی انجام شده است ولی روند ساخت و صدور پروانه برای واحدهای آسیب دیده در این شهرستان مقداری کند است.

شریعتی اضافه کرد: البته در حال حاضر ۲۴۰ پروانه ساخت در این شهرستان صادر شده است و ۵۱۱ پروانه نیز آماده صدور است.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به مصوبات دولت در زمینه ساخت مجدد منازل در معرض زلزله و بناهای فرسوده در مسجدسلیمان گفت: از آنجایی که طی این مصوبه باید ۱۳ هزار واحد جدید در مسجدسلیمان ساخته شود لذا سیستم ادارای این شهرستان باید با سرعت و جدیت بیشتر در این خصوص اقدام کند.

شریعتی در ادامه خبر داد: وزارت نفت برای تکمیل ۵۰۰ واحد نیمه کاره مسجدسلیمان در حدود ۵۱ میلیارد تومان نیز به راه و شهرسازی ابلاغ  کرده است.

استاندار خوزستان در پایان ضمن اشاره به آبگرفتگی‌های اخیر در چهار شهر استان گفت: در این زمینه ۶۹ واحد باید ساخته شود و کارهایی برای تعمیرات منازل آسیب دیده نیز آغاز شده است.