هشدار مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در خصوص تداوم سامانه بارشی استان

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با توجه به گزارش اداره‌کل هواشناسی مبنی بر تداوم فعایت سامانه بارشی در استان امروز پنجشنبه سوم بهمن ۹۸ هشدارها و توصیه‌هایی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا کیامرث حاجی زاده در این هشدار گفت: سامانه بارشی مذکور که تا اواخر روز شنبه پنجم بهمن ماه جاری در استان حاکم خواهد بود با وقوع رگبار، رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه ای در سطح استان به همراه بارش برف، مه آلودگی، کاهش دیدافقی و لغزندگی جاده ها در ارتفاعات شمالی و شهرهای مرتفع استان، همچنین پیش بینی مواج و طوفانی شدن خلیج فارس همراه است.

وی ادامه داد: همچنین بر پیش بینی کاهش محسوس دما در مناطق شمالی استان در روزهای شنبه و یکشنبه پنجم و ششم بهمن ماه در سامانه مذکور تاکید شده است.

حاجی زاده عنوان کرد: براساس فعالیت این سامانه، اداره کل مدیریت بحران خوزستان از عموم مردم استان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، سالمندان، مسافران، صیادان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع حوادث خواست نسبت به رعایت و بکارگیری نکات و توصیه های ایمنی و سایر موارد لازم به منظورحفظ ایمنی و پیشگیری یا کاهش آثارحوادث احتمالی توجه ویژه داشته باشند و آن را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد؛ به شهروندان و روستاییان نیز توصیه می‌شود که از هر گونه تردد و سفر غیرضروری در شرایط نامساعدجوی و همچنین توقف، اسکان، برپایی کمپ و چادر در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها، ، منابع آبی، سیل بندها، دریا، کوه ها، دره ها و سایر مناطق در معرض خطر وقوع حوادث احتمالی بپرهیزند و فاصله ایمن از مناطق مذکور را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت از صعود به ارتفاعات و چرای دام و احشام در مناطق مرتفع و پرخطر در این مدت خودداری شود.

حاجی زاده توصیه کرد: رانندگان پیش از حرکت از آخرین وضعیت جوی از طریق سامانه های مرتبط با هواشناسی و آخرین راه های مواصلاتی راهداری کسب اطلاع کنند و احتیاط لازم را هنگام تردد در مناطق کوهستانی، برف گیر، لغزنده رعایت کنند، همچنین تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ، لوازم گرمایشی را با خود به همراه داشته باشند و ضمن همکاری مستمر با نیروهای پلیس، اکیپ های عملیاتی و راهور و امداد و نجات به توصیه ها و دستورات آنان توجه جدی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در پایان ضمن اعلام به شهروندان و روستاییان در خصوص توجه به توصیه های ایمنی و نکات احتیاطی اعلام شده از طریق دستگاه های مرتبط گفت: پرهیز از تردد شناورهای سبک و تفریحی در شرایط نامساعد جوی و مواج شدن دریا، انجام اقدامات لازم توسط کشاورزان و باغداران ودامداران در راستای پیشگیری از سرمازدگی و وارد آمدن خسارت به محصولات زراعی ،باغی ، دام وطیور و بخشهای مختلف کشاورزی و صرفه جویی شهروندان در مصرف حامل های انرژی از دیگر توصیه های مهمی است که در مدت زمانه فعالیت این سامانه های بارشی در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.