مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: تامین سوخت مناطق روستایی و عشایری مانع تخریب جنگلهای زاگرس می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: هر چه روند سوخت رسانی به مناطق روستایی و‌ عشایری با کندی صورت بگیرد به همان اندازه جنگل‌های زاگرس بیشتری در این مناطق تخریب و در معرض استفاده‌های سوختی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در جلسه کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی استان که روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد کیامرث حاجی زاده گفت: کارگروه سوخت استان با توجه به بحرانهای اخیر و نیز شرایط متنوع جغرافیایی و آب و هوایی که استان خوزستان دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در ادامه به کوچ زمستانه ۲۵ درصد از عشایر کشور به استان اشاره کرد و‌ یادآور شد: با توجه به ورود این جمعیت کثیر عشایری به استان باید روند سوخت رسانی به مناطق روستایی و‌ عشایری استان هرچه بیشتر تسهیل پیدا کند.

وی افزود: البته هر چه این روند سوخت رسانی با کندی صورت بگیرد به همان اندازه جنگل‌های زاگرس بیشتری در این مناطق تخریب و در معرض استفاده‌های سوختی قرار می‌گیرند.

حاجی زاده دخل و تصرف‌های انسانی را عامل اصلی تخریب جنگل‌های زاگرس دانست و گفت: این جنگل‌ها در موقعی که ما میلیاردها تومان در حوزه نهال کاری برای مقابله با ریزگردها هزینه می‌کنیم می‌توانند همانند یک موهبت خدادادی نقش بازدارندگی در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل در پایان ضمن اشاره به بخشنامه وزارت نفت مبنی بر رایگان نبودن سوخت برای دستگاههای دولتی گفت: این بخشنامه تنها در شرایط عادی لازم اجراست و برطبق قانون جدید مدیریت بحران در مواقعی بحرانی تمام دستگاههای دولتی و حتی بخش خصوصی باید به صورت رایگان با مدیریت بحران همکاری کنند.