مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان:

۸۰۰ میلیون تومان بن خرید در نمایشگاه کتاب خوزستان ارائه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید با تخفیف ۲۰ درصدی برای خریداران کتاب ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در حاشیه گشایش چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان که شامگاه ۳۰ دی ماه ۹۸ در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد محمد جوروند ضمن اشاره به فروش بیسابقه کتاب در نمایشگاه سال گذشته استان گفت: در این دوره حدود یک میلیارد و ‌۶۰۰ میلیون تومان کتاب طی شش روز فروخته شد که این مسئله نشان دهنده عشق و علاقه مردم فرهنگ دوست استان به حوزه کتاب و‌کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: در نمایشگاه امسال ما شاهد حضور ۴۰۰ ناشر با ۹۰ هزار عنوان کتاب از سراسر کشور هستیم که این مسئله در نوع خود اتفاق بی‌نظیری است.

وی ادامه داد: ﺍﺯ کل تعداد ﻧﺎﺷﺮانی ﮐﻪ امسال ﺩﺭ چهاردهمین ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎﻩ کتاب خوزستان ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ۴۵ ناشر استانی و پنج ناشر از کشور عراق می‌باشند.

جوروند با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی ارائه می‌شود اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم این بن‌های تخفیف کتاب را در طول مدت برگزاری نمایشگاه به مردم ارائه دهیم و مانند سال گذشته نشود که به علت کمبودات به وجود آمده در این زمینه مردم در لحظات آخر مجبور شدند که کتاب‌ها مورد نیاز خود را بدون بن خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: در حاشیه این نمایشگاه یکسری نشست های تخصصی کتاب نیز برگزار می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به نشست تخصصی حکمت و فلسفه با ﺣﻀﻮﺭ ﻏﻼﻣﺮﺿﺎ ﺍﻋﻮﺍﻧﯽ از فلاسفه مطرح کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: حافظ پژوهی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه داستان نویسی، شعرخوانی و تقدیر از شاعران پیشکسوت استان، برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه اهمیت تلاوت قرآن معنا محور، نشست تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و نیز آیین بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهدا و برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی از جمله دیگر برنامه‌هایی هستند که در چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار خواهند شد.

جوروند در پایان گفت: در حاشیه نمایشگاه امسال ‌کتاب خوزستان دو ‌نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و همچنین جشنواره جایزه فیروزه که در زمینه مصرف کالاهای فرهنگی و هنری استان است نیز برگزار می شود.