کشف ۲۰۰ تخلف صید و شکار در خوزستان

خورنا : تورج همتی دوشنبه شب در دوره توجیهی فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست استان خوزستان در مرکز بازدیدکنندگان تالاب شادگان اظهار داشت: دوره توجیهی فرماندهان یگان محیط زیست استان به‌منظور تشدید حفاظت و حراست از زیست‌گاه‌های حائز اهمیت استان و جلوگیری از تخلفات شکار، صید و قاچاق پرندگان نادر شکاری برگزار شده است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به فرهنگ‌سازی محیط زیست و استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه اهداف زیست محیطی بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما در زمینه محیط زیست و مسائل زیست محیطی، فرهنگ‌سازی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ مورد تخلفات صید و شکار در سطح استان با همکاری فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست کشف شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا از متخلفان صید و شکار غیرمجاز در محیط زیست استان ۷۰۰ میلیون ریال خسارت اخذ شد.
همتی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۰ هزار نفر ساعت حفاظت فیزیکی در محیط زیست استان توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از حیات وحش گفت: استان خوزستان نخستین استان در سطح کشور بوده که در این زمینه اقدامات و مطالعاتی به مرحله اجرا گذاشته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان از قطب‌های شمالی از جمله سیبری اضافه کرد: باید آموزش‌های لازم به‌منظور جلوگیری از تخلفات شکار به یگان‌های حفاظت محیط زیست استان داده شود.
وی با تأکید بر مبارزه با شکار غیرمجاز و قاچاق پرندگان افزود: امسال تدابیری اتخاذ شده که فضای ناامنی را برای  قاچاقچیان و متخلفان ایجاد کنیم.
همتی خاطرنشان کرد: فصل  بازگیری هر ساله در استان با آغاز مهاجرت پرندگان نادر شکاری از مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.
وی افزود: در این فصل شکارچیان و متخلفان با استفاده از روش‌های کوخه‌نشینی و شناط اقدام به شکار پرندگان شکاری می‌کنند که باتوجه به آمادگی نیروهای یگان حفاظت در سال‌جاری به‌منظور مقابله با این شکارچیان امیدواریم در این فصل از سال با کمترین آسیب به پرندگان شکاری نادر و کمترین تخلفات شکار وصید و قاچاق آنها مواجه باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *