بیانات رهبر معظم انقلاب نماز جمعه تهران پس از ۸ سال

خطبه‌های نماز جمعه تهران با حضور پرشور هزاران نمازگزار به امامت آیت الله خامنه‌ای در مصلی امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش خورنا  مهمترین بیانات ایشان به شرح زیر است:

همه برادران عزیز و خودم را دعوت میکنم به عایت تقوای الهی، اگر نصرت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر توفیقا الهی و هدایت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر فرخ و گشایش در مسائل شخصی را میخواهیم همه در تقواست همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم، انچه در نماز این جمعه مهم است توصیه به تقواست.

یک آیه پر مضمون مثل آیات دیگر در سوره ابراهیم است، که بحث امروز من درباره همین سوره است.

موسی پیامبر عظیم الشان الهی مامور است که ایام الله را یاد مردم بیاورد، ایام الله آیه و نشانه و دلیل راه هستند، برای کسانی که صبار هستند و شکورند، معنی صبار استقامت و صبر است.

در آیه بعدی میفرماید حضرت موسوی به این دستور عمل کرده است.

در آیه بعدی نتیجه کلی از این مطالب می‌فرمایند که اگر کفران نعمت کردید و وظایف شکر را به جای نیاوردید عذاب الهی است و مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.

ایام الله مهم است، برای کی؟ برای مردمی که صبار و شکورند.

دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته استثنایی بود، ماجرا‌های تلخ و شیرین، حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد، یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند.

آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین جهان رو شکل دادن یکی از ایام الله است.

آن روزی ام که موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام الله است.

در دو هفته گذشته در مقابل چشمان ما ملت ایران مشاهده کردید، این روزهای نقطه عطف تاریخ هستند، روزهای عادی نیستند اینی که یک نیرو و ملتی، این قدرت را دارد این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزن، این نشان دهنده دست قدرت الهی است پس آن روز جزء ایام الله است.

آن چیزی که در ذهن ملت‌ها و در روحیه ملت‌ها در مسیر ملت‌ها باقی می‌ماند و آثاری که این روز‌ها باقی می‌گذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است.

جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبار و شکور است، ملت ما ملت پر استقامت و شکر گزاری است و در طول سال‌های متمادی ملت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی بوده است.

باید این ملت صبار و شکور از این آیات درس بگیرد، باید گفت اولین مسئله این است که ابعاد مادی و معنوی را شناسایی کنیم.

من عرض می‌کنم ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دسته قدرتی آورد این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دسته قدرت الهی؟ کسانی که دست قدرت خدا را می‌توانند در این حوادث ببینند و تعبیر‌های مادی در این مسائل می‌کنند عقب می‌مانند.

این عشق و این ایستادگی و این بیعت بزرگ با خط امام، مردم با این حضور در میدان با خط امام بیعت کردند، با این عظمت آن هم با گذشت ۳۰ سال از رحلت امام بیعت کنند، این طور امام زنده است.

چه شد که پس از تلاش امپراتوری صهیونیست در چند روز قبل و بعد از این حادثه در ایران و کشور‌های مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

آیا دست خدا را به وضوح نمیتوان دید؟

رهبر انقلاب: ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی آمریکا شد

ترور سردار سلیمانی بزدلانه بود و مایه روسیاهی آمریکا شد. تا قبل از این، این مدل کار در منطقه مخصوص رژیم صهیونیستی بود.

رئیس جمهور امریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر چه می شود؟

پاسخ قدرتمندانه سپاه در خور تدبر بود. این ضریه البته یک ضربه نظامی بود ولی بالاتر از آن، ضربه حیثیتی بود که به هیبت ابرقدرتی آمریکا وارد کرد.

شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه قویترین فرمانده مبارزه با تروریست در منطقه بود به این عنوان هم شناخته شده است، کدام فرمانده دیگر قدرت داشت می‌توانست کار‌هایی که او انجام داد را انجام بدهد.

پاسخ قدرتمندانه سپاه هم در خور تدبر است، این تشییع این شهید یک طرف و عکس العمل قدرتمندانه سپاه هم یک طرف دیگر، که ضربه به آمریکا بود، که ضربه نظامی بود، اما مهمتر و بزرگتر از ضربه نظامی ضربه حیثیتی بود.

اما این که بخواهیم این حوادث را قیمت گذاری کنیم و ببینم که اندازه و قیمت آن چقدر است، به آن‌ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم، سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب و مدرسه درس آموز نگاه کنیم، اهمیت این قضیه روشن خواهد شد، سپاه قدس را به عنوان مجموعه و سازمان اداری نبینیم بلکه به عنوان نهاد انسانی و دارای اندیشه‌های برزرگ ببنیم.

قضیه تاسف انگیز سقوط هواپیما حادثه تلخی بود

دل ما را به معنای کامل سوزانید.

از دست دادن جوان های عزیز، مردم خوبمان و کسانی که از کشورهای دیگر اینجا بودند، حادثه تلخی بود.

همین اندازه ای که از این حادثه غم خوردیم، دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد. برای اینکه فکر کرد که می تواند سپاه و نظام را زیر سوال ببرد.

دلقک‌های آمریکایی که می‌گویند کنار مردم ایران هستیم ببینند مردم چه کسانی هستند؟

اگر هم باشید کنار مردم هستید تا خنجر زهرآلود را وارد سینه ملت کنید
سه کشور اروپایی نشان دادند پادوی آمریکا هستند

آنها نخواهند توانست ملت ایران را به زانو در بیاورند

البته سخنگویان دولت شریر آمریکا هی تکرار میکنند که ما در کنار مردم هستیم دروغ میگویید اگر در کنار مردم ایران هم باشید برای این است که تیر زهر آلود خود را به سینه مردم فرو کنید البته تا الان نتوانستید از این بعد هم حتما نخواهید توانست چنین غلطی کنید.

ملت ایران در این قضیه خود را نشان داد، احساسات صادقانه خود را نشان داد، فریاد انتقامی از مردم در سرتاسر کشور شنیده شده در واقع این فریاد انتقام سوخت حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکایی را زیر و رو کرد.

یکی از این قضایای تاسف انگیز حادثه سقوط هواپیما بود.

حادثه سقوط هواپیما حادثه تلخی بود دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند، از دست دادن جوان‌های عزیز مردم خوبمان و کسانی که از کشور‌های دیگر اینجا بودند، حادثه بسیار تلخی بود.

در این شکی نیست و هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیوی انگلیسی به نحوی که ماجرای یوم الله ناشی از شهادت دو شهید بزرگ را به خیال خودشون به دست فراموشی بسپارند.

همان اندازه‌ای که ما از این حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم، به همان اندازه دشمن خوشحال شد که یک مستمسکی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد که بتواند این حادثه عظیم را تحت فشار قرار دهد، اشتباه کردند و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین.

یکی از مادران جان‌باختگان این حادثه به من نامه داد و گفت ما پای جمهوری اسلامی ایستادیم، پای انگیزه‌های شما ایستادیم، آدم در مقابل این‌جور شخصیت‌ها احساس تکریم و تعظیم می‌کند.

جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.
در یک کلمه بگویم راه مقابله با توطئه های دشمن این است که ملت ایران بزرگ شود.

یکی دیگر از کار‌هایی که برای تحت الشعاع قرار دادن این حوادث بزرگ انجام دادند، همین کاری است که سه دولت اروپایی کردند، دولت خبیث انگلیس، فرانسه و آلمان ایران را تهدید کردند ما مسئله هسته‌ای را بار دیگر به شواری امنیت میبریم، خوشبختانه مسئولان پاسخ آن‌ها را دادند، این سه کشور همان سه کشوری هستند که در دوران جنگ تحمیلی تا توانستند به صدام حسین کمک کردند.

دولت آلمان ابزار و وسایل شیمیایی را در اختیار صدام گذاشت که شهر و جبهه‌ها را با این سلاح هدف قرار دهند، که هنوز آثار آن در میان رزمندگان ما وجود دارد.

دولت فرانسه بالگرد‌های جنگی سوپر اتاندارد را برای زدن کشتی‌های نفتی ما در اختیار صدام قرار داد.

سوابق این‌ها این است، دولت انگلیس با همه وجود در خدمت دشمنان ما بود، در خدمت صدام بود، این‌ها اینجوری اند و سوابقشان این است و امروز هم این جوری عمل میکنند.

تنها راه ملت ایران قوی شدن است

از مذاکره ابایی نداریم ولی نه با آمریکا و در موضع قدرت

منظورم از قدرت، قدرت نظامی نیست بلکه اقتصاد کشور قوی شود، وابستگی نفت تمام شود و جهش علمی و فن آوری ادامه داشته باشد که همه این‌ها با پشتوانه حضور مردم در صفحه تحقق می‌یابد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *