دهیاران بخش مرکزی بندرماهشهر با مسئولان شهرستان دیدار کردند

خورنا: دهیاران و اعضای شورای روستاهای بخش مرکزی بندرماهشهر با مسئولان شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خورنا از ماهشهر، در این دیدار که در سالن همایشهای فرمانداری شهرستان ماهشهر برگزار شد، نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار مرکزی و مسئولان برخی ادارات دیگر شهرستان حضور داشتند تا از نزدیک پیگیر مشکلات روستاییان باشند.

در این نشست، مشکلاتی از قبیل جاده های روستایی، تامین امنیت روستاها، حمل و نقل و تحصیلات دانش آموزان روستایی، آبرسانی، گاز رسانی، ضعف شبکه برق، شبکه تلفن های روستایی، کمبود مساجد و چند مورد دیگر مطرح شد.

یکی از مهمترین مسائلی که به آن اشاره شد موضوع تامین امنیت بود که فرماندار شهرستان ماهشهر در این خصوص اذعان داشت: به دلیل کمبود نیرو در نیروی انتظامی شرهستان و گستردگی حوزه تحت حفاظت، مردم و اهالی روستا میتوانند به کمک یکدیگر از روستاهای خود حفاظت کنند و گشت ها و اکیپهای نگهبانی شبانه راه اندازی کنند.

منوچهر حیاتی در ادامه گفت: جهت تامین امنیت روستاها طرحی به سپاه پاسداران ارائه شده است که در صورت تایید نهایی و اجرا، نیروهای بسیج برای تامین امنیت روستاها وارد عمل خواهند شد.

دهیاران و اعضای شوراهای روستاها پس از بیان مشکلات روستای خود، ضمن تشکر از مسئولان شهرستان رضایت خود را از طرح های عمرانی اجرا شده با نام طرح هادی در روستاها بیان کردند و تاکید کردند: طرح هادی روستاهای ما را پس از سالها محرومیت از امکانات به آبادی تبدیل کرده است.

حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص پیگیری های انجام شده جهت حل مشکلات روستاییان اظهار کرد: جاده گرگر به گمبزون که از روستاهای بخش مرکزی بندرماهشهر هستند با دستور مستقیم رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی مشکلات جاده ای روستاها مرتفع خواهد شد.

آقاجری در خصوص مشکلات آب کشاورزی بیان داشت: با پیگیری های انجام شده توانستیم از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو جهت تامین آب کشاوری، زهکشی و کانال کشی روستاهای جراحی قول های مساعدی بگیریم که به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: در خصوص تامین آب شرب نیز جلسه ای با حضور نمایندگان استان خوزستان با وزیر نیرو برگزار کردیم که بودجه ای جهت تامین آب شرب روستایی اختصاص داده شد که به زودی اجرا خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *