کشت کلزا در ۷۴۵ هکتار از اراضی رامشیر

خورنا – فرزاد شعبانی

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر از پایان عملیات کشت کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات کشت کلزا در ۷۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به پایان رسید.

محسن احمدی با اشاره به اتمام عملیات کشت کلزا در رامشیر اظهار کرد: امسال در برنامه بود تا با کشت کلزا شاهد بهبود عملکرد کمی و کیفی غلات در رامشیر باشیم و در این زمینه کشاورزان توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عملیات کشت کلزا در رامشیر پایان یافته است، افزود: عملیات کشت کلزا در ۷۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به پایان رسید.

احمدی با بیان اینکه سطح کشت شده نسبت به سال گذشته ۲۵ برابر افزایش داشته است، عنوان کرد: کشت کلزا علاوه بر اهمیتی که برای تولید و تامین روغن مورد نیاز کشور دارد، به عنوان یک محصول مناسب در تناوب با غلات پاییزه مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: دانه روغنی کلزا علاوه بر کنترل بیماری‌های قارچی، در بهبود عملکرد کمی و کیفی محصول غلات بعد از خود نیز بسیار با اهمیت است و از این رو نسبت به کشت آن اقدام می‌شود.
احمدی خاطرنشان‌کرد: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های هدفمند انجام‌شده و تلاش مروجین مراکز جهاد کشاورزی، الگوی کشت شهرستان از حالت تک کشتی خارج شده و محصولات متنوعی در حال کشت هستند. همچنین با آموزش‌های لازم و همراهی کشاورزان، افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار گرفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *