ﺭیاست ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﻭ ﺷﺒﮑﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ خبر داد:

تشکیل هیئت علمی‌های پژوهشی و فن آور در دانشگاه آزاد اسلامی

ﺭیاست ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﻭ ﺷﺒﮑﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼمی از تشکیل هیئت علمی های پژوهشی و فن‌آور در این دانشگاه خبر داد و توضیح داد: در این هیئت‌های علمی درصدد هستیم که با بهره‌گیری از صاحبان صنایع یک ارتباط دو سویه‌ای را برای کمک به جهت گیری های علمی و پژوهشی دانشگاه به سمت صنایع و نیازهای کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خورنا در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و‌ شرکت فولاد خوزستان که عصر امروز پنجشنبه در اهواز برگزار شد بابک نگاهداری گفت: دانشگاه آزاد در رویکرد جدید خود با تغییر در ساز و کارهای قبلی به سمت رفع نیازهای جامعه و صنعت جهت‌گیری کرده است.

ﺭیاست ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﻭ ﺷﺒﮑﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼمی ادامه داد: ما برای رسیدن به این هدف علاوه بر بازآرایی رشته‌های تحصیلی خود و ایجاد رشته‌هایی براساس اقتصاد و صنایع موجود در شهرها، در حوزه آموزش نیز اقدام به راه‌اندازی معاونت آموزشی و مهارتی و همچنین مدارس عالی مهارتی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حوزه‌ پژوهش نیز تغییر رویه‌هایی داده است تصریح کرد: در این رویکرد جدید به مراکز تحقیقاتی دانشگاهها تاکید شده است که پایان نامه‌های تحصیلی دانشجویان بطور مشخص در حوزه‌های مربوط به مشکلات صنایع و سازمان ها انتخاب شوند که در این رابطه یک سامانه پایشی با ۱۲ هزار موضوع اکنون راه‌اندازی شده است.

نگاهداری ادامه داد: ما همچنین در این رویکرد جدید به مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها تاکید کرده‌ایم که با رفتن به سمت صنایع استان، تحقیقات مورد نیاز آنها را تعریف کنند.

ﺭیاست ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﻭ ﺷﺒﮑﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼمی از تشکیل هیئت علمی های پژوهشی و فن‌آور در این دانشگاه نیز خبر داد و توضیح داد: در این هیئت‌های علمی درصدد هستیم که با بهره‌گیری از صاحبان صنایع یک ارتباط دو سویه‌ای را برای کمک به جهت گیری های علمی و پژوهشی دانشگاه به سمت صنایع و نیازهای کشور داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به تشکیل معاونتی تحت عنوان فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد با هدف افزایش ضریب اشتغال فارغ التحصیلان گفت: همزمان با تشکیل این معاونت نیز یک طرح پویشی را در دانشگاه‌های کشور اجرایی کرده‌ایم که بر اساس آن دانشجویان ضمن گذراندن یکسری ساعات کارآموزی در صنایع، تعهد می دهند که پس از فراغت از تحصیل در آن مکان مشغول کار شوند.

نگاهداری در پایان با بیان اینکه حرکت به سمت صنعت به صورت جدی در دستورکار دانشگاه آزاد قرار گرفته است خاطر نشان کرد: در استان‌هایی که میزان هم افزایی در بین دانشگاه و صنعت و اجزای سازمان‌های مختلف آنها بیشتر است چه بسا نسبت به دیگر استانهای کشور از وضعیت توسعه یافته تری برخوردار هستند.

در ادامه این مراسم فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بیان کرد: این تفاهم نامه به منظور بومی سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع فولاد با دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان منعقد شده است.

وی در پایان با اشاره به نیاز صنایع استان به همکاری‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در حال حاضر با شرکتهایی از جمله ملی حفاری و شرکت فولاد خوزستان دارای همکاری‌های مختلف علمی و پژوهشی است که در این زمینه می‌توان به ساخت مته‌های حفاری اشاره کرد.

علی محمدی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: شرکت فولاد خوزستان یکی از شرکتهای پیشتاز کشور در حوزه بومی سازی قطعات است بطوریکه در حال حاضر توانسته است در حدود ۲۵ هزار قطعه از تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کند.

وی در پایان یادآوری کرد: ما در قالب این تفاهم نامه مشترک بنا داریم که با همکاری اساتید و ‌پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی بقیه تجهیزات مورد نیاز خود را بومی سازی کنیم.