فرمانده هوافضای سپاه از ده ها کشته و زخمی در حمله به پایگاه های امریکا خبر داد/ این حمله آغاز یک عملیات گسترده برای خروج آمریکایی ها از منطقه بود

نخستین سخنان فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از عملیات شهید سلیمانی و شلیک غرورآفرین موشکهای ایرانی به سمت پایگاه تروریست های بزدل آمریکایی در عین الاسد. سردار حاجی زاده تاکید می‌کند که این عملیات شروع یک عملیات گسترده و بزرگ برای خارج کردن اشغالگران آمریکایی از منطقه است.

نکته بسیار مهم در این ویدئو، پرچم هایی است که سردار حاجی زاده در این نشست خبری پشت سر خودش دارد.پرچم هایی که هر کدام از آنها متعلق به یکی از گروه های مقاومت در منطقه است و این نشان می‌دهد که ایران به عنوان رهبر مقاومت، یک عملیات گسترده سنگین و همه جانبه را برنامه‌ریزی کرده است.

ما ۱۳ موشک به سمت پایگاه های عراق شلیک کردیم اما چند صد موشک را آماده شلیک کرده بودیم. ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم, اگر چه حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند.

می توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می دادند, در گام های دوم و سوم, ۴ تا ۵ هزار کشته می دادند.

خون شهدای ما بهای بسیار بالایی دارد که نمی توانیم برای آن حدی قائل شویم، طبیعتا در ازای خون بهای آنها؛ ضربه زدن به پایگاه های آمریکایی یا سرنگون کردن هواپیماهای آنها یا حتی کشتن ترامپ هم ارزش چندانی ندارد و خون بهای واقعی آنها همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند اخراج کامل آمریکا از منطقه است.

طبیعتا همه ملت ها و گروه های مقاومت که برای اخراج آمریکایی ها تلاش خواهند کرد، امیدواریم که دولت ها نیز پیش قدم بشوند، همانطور که دولت عراق و پارلمان این کشور طرح خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، سایر کشورها نیز پیش قدم بشوند، در غیراین صورت ملت ها به زور ضرب آمریکایی‌ها را از منطقه اخراج می‌کنند.

ما در عملیات های گذشته که در مقابل گروه های تروریستی مشابه داعش انجام دادیم توقع مقابله نداشتیم ولی طبیعتا در عملیات شهید سلیمانی مقابل ما آمریکایی‌ها بودند، پایگاه‌های آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم تیری به سمتشان شلیک نشده بود، با این اوصاف توقع مقابله بود و خود را برای یک نبرد آمده کرده بودیم و طبیعتا ضربات بعدی ما سنگین تر و حتما با وسعت بیشتری بنا داشتیم انجام دهیم که با خویشتن داری آنها جنگ ادامه پیدا نکرد.

می‌گویند که پایگاه را تخلیه کرده بودند، اما پس از عملیات سپاه، حداقل ۹ سورتی پرواز سی۱۳۰ برای انتقال مجروحانشان به اردن و مناطق اشغالی انجام شد.

به آمریکائی‌ها سفارش می‌کنم که خودشان داوطلبانه از منطقه و کشورهای عربی خارج شوند. اگر دو طرف خویشتنداری نمی‌کردند، ممکن بود درگیری تا یک هفته ادامه یابد و برای این شرایط ما چند هزار موشک را آماده کرده بودیم. دوربین‌های پهپادها و هواپیماهای امریکایی را از دسترشان خارج کردیم.