شرکت پتروشیمی رازی حقی برای کارشناسان بومی قائل نیست

خورنا: پتروشیمی شیمیایی رازی حقی برای کارشناسان بومی شهرستان ماهشهر قائل نیست.

به گزارش خورنا، چندی پیش شرکت شیمیایی رازی که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر قرار دارد ۳۰ نفر استخدامی داشته است که هیچ امتیازی به بومی ها تعلق نگرفته است و اکثریت قریب به اتفاق قبول شدنگان غیر بومی هستند که در قبولی آنها شبهاتی نیز وجود دارد.

استخدامی این شرکت در رشته های مهندسی شیمی، الکترونیک و حسابداری در مقطع کارشناسی بوده است که علیرقم قوانین موجود جهت تسریع در استخدام افراد بومی، هیچ اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته و مسولان این شرکت در خصوص نتایج آزمون استخدامی پاسخگوی مسئولان شهری و نماینده مجلس نیستند.

با توجه به این موضوع که شرکت پتروشیمی رازی آلوده ترین شرکت منطقه ویژه پتروشیمی میباشد، انتظار میرود که مسئولان این شرکت همکاری خود را با مسئولان شهرستان و افراد بومی منطقه افزایش دهند اما نه تنها همکاری نمیکنند، بلکه به بهانه خصوصی بودن در حال استخدام افراد نزدیک به خود در این شرکت هستند.

این اقدام آنها در حالی است که سازمان صنایع پتروشیمی کشور و وزارت نفت در کلیه آزمون های استخدامی خود امتیاز های ویژه جهت افراد بومی منطقه قاعل میشود که انتظار میرود کلیه شرکت ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

ناگفته نماند که برخی شرکت های منطقه این قوانین را به خوبی اجرا میکنند و امتیازات لازم را به افراد بومی میدهند. به عنوان مثال شرکت پتروشیمی غدیر در آخرین آزمون استخدامی خود بالغ بر ۸۵ درصد افراد بومی را به استخدام درآورد که اقدامی شایسته تقدیر است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهری حتی در استخدامی شرکت غدیر هم پارتی بازی شد. چند روز بعد از نتیجه اولیه ، چند نفر دیگه معرفی کردند و از آنها مصاحبه گرفتند و قبولشان کردند.
  • ایمان بنده توی هر دو آزمون غدیر و رازی شرکت کرده و اتفاقاً توی هر دو قبول شدم.توی آزمون رازی از نظر امتیاز علمی رتبه ی 2 رو به دست آوردم.اما متأسفانه علیرغم بومی بودن،نه توی آزمون غدیر و نه توی آزمون رازی جایی در لیست نهایی پذیرفته شدگان نداشتم که هنوزم باورش واسم دشواره. پتروشیمی غدیر به جای بومی گرایی بیشتر بسیج گرایی کرد و پتروشیمی رازی بجای شایسته سالاری،به طور مطلق و محض رابطه سالاری رو خط اصلی استخدامش قرار داد.مسئولان هر دو شهر بندرامام خمینی(ره) و ماهشهر هم علیرغم وقوف کامل به قضیه و علیرغم مدارک متقنی که شخصاً براشون ارسال کردمفهنوز که هنوزه کاری از پیش نبردن و نتونستن از حق ما دفاع کنن. درود بر شرف مسئولین بوشهر و درود بر غیرت مردم اون منطقه که با همت همگانی شرکتهای منطقه ی عسلویه رو مجبور به احترام به حقوق بومی ها کردند. از قدیم گفتن که: از ماست که بر ماست...