مشکل کمبود برنج تا پایان هفته در خرمشهر رفع می‌شود

خورنا: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: در روزهای آینده مقادیر زیادی برنج به خرمشهر وارد می‌شود و برای فروش توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، چند روزی است که بازار خرمشهر در بین کالاهای رنگارنگ خود یک کالای اساسی و مهم را که مورد استفاده و نیاز همگان است را در خود نمی‌بیند.

برنج، کالایی است که این روزها در بازار کم‌تر شده و به کیمیایی برای خریداران تبدیل شده است.

یکی از شهروندان خرمشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر در این خصوص گفت: تقریباً یک هفته است که مشکل کمبود برنج در شهرستان به‌وجود آمده است.

مهدی یوسفی افزود: خودمان هم نمی‌دانیم چرا برنجی که تا چند روز قبل به وفور در بازار دیده می‌شد به یک‌باره نایاب شد.

وی تصریح کرد: برنج جزو کالاهای اسای مورد نیاز مردم است و از مسئولان بازرگانی و دیگر مسئولان مربوطه می‌خواهیم این مشکل را پیگیری کنند.

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: در روزهای اخیر، بسیاری از مغازه‌های عرضه کالا و عمده‌فروشان را برای خرید برنج گشتیم اما همگی با واژه نداریم و فعلاً نیست ما را بدرقه کردند.

میلاد دریس اظهار داشت: از مسئولان انتظار داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای را در خصوص علت کمبود این کالای اساسی به مردم ارائه کنند.

علاوه بر این، تماس خبرنگار خبرگزاری فارس نیز با تعدادی از عمده‌فروشان خرمشهر نیز حاکی از کمبود این کالای اساسی در سطح بازار است به‌گونه‌ای که اکثر آنها از نبود این کالا در انبارهای خود گفته و برخی نیز که حاضر به فروش شده‌اند از قیمت‌های افسارگسیخته سخن به میان آوردند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با تأیید کمبود برنج در بازار در این خصوص اظهار داشت: حدود ۱۰ روز است که بازار خرمشهر با کمبود برنج مواجه شده است.

عبدالامیر ربیهاوی افزود: علت این مسئله به دلیل وجود اختلاف بین تجار برنجی است که برنج را با ارز مرجع و بازرگانانی که برنج را با ارز آزاد وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: البته برنج‌ به میزان مورد نیاز خریداری شده و در انبارها وجود دارد اما تاکنون مجوز فروش و توزیع آنها صادر نشده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر تصریح کرد: در روزهای آینده مقادیر زیادی برنج به خرمشهر آورده و برای فروش توزیع خواهد شد.

ربیهاوی عنوان کرد: با این وجود به مردم قول می‌دهیم این مشکل تا پایان هفته‌جاری به طور کامل رفع و مردم طبق روال گذشته برنج مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی در خصوص شائبه احتکار این کالای اساسی نیز خاطرنشان‌ کرد: هیچ احتکاری انجام نشده و انبارهای برنج شهرستان باتوجه به این‌که بسیاری از برنج‌های موجود در آن‌ها در ایام محرم برای نذورات به فروش رفته خالی است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر در خصوص افزایش قیمت برنج نیز گفت: ما برنج را با قیمت ارز مرجع خریداری می‌کنیم و در نتیجه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

ربیهاوی در پایان بر پیگیری رفع این مشکل تأکید کرد و گفت: باتوجه به اهمیت برنج به عنوان کالای اساسی مورد نیاز مردم، مجدانه در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.