در نه ماهه سال جاری رخ داد؛

رشد ۳۱ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

تخلیه و بارگیری انواع کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) در نه ماهه سال جاری با 31 درصد رشد به بیش از 12 میلیون تن رسید

خورنا | هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان هشتم دی ماه سال جاری با اعلام این خبر اظهار داشت: تا پایان آذرماه سال جاری ۱۲میلیون و ۱۴۶ هزار و ۴۴۶ تن انواع کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شد.
دریس، تعداد شناورهای ورودی حامل کالای اساسی به این مجتمع بزرگ بندری را ۲۲۹ فروند برشمرد که حاکی از رشد ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.
وی، فله خشک، فله مایع، غلات و برنج را از جمله کالاهای اساسی برشمرد که در کنار کالای متفرقه(جنرال کارگو)، آهن آلات و کانتینر در بازه ی زمانی مذکور تخلیه شده اند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش شبانه روزی و بی وقفه عوامل عملیاتی برای تخلیه، انبارش و خروج کالا اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر کشتی های ورودی حامل کالاهای اساسی در مدت اخیر، فرآیند تخلیه از کشتی و خروج آن از انبارهای بندر با توان مضاعفی در این مجتمع بزرگ بندری انجام می شود.
یادآور می شود وزیر راه و شهرسازی به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل از مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به پاس تلاش و استفاده حداکثری از ظرفیت های بندر امام خمینی(ره) برای خروج کالاهای اساسی مورد نیاز کشور با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *