آخرین گزارش از عملیات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان مسجدسلیمان

روح الله عمادی رئیس ستاد بازسازی شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با خبرگزاری خورنا مسجدسلیمان // درخصوص انجام عملیات بازسازی  از زمان استقرار ستاد بازسازی در مسجدسلیمان تا کنون گفت: تا به امروز از تعداد ۱۵۰۰۰ و سیصد واحد ارزیابی شده ۱۴۰۰۰ ودویست و چهار واحد ثبت سامانه ستاد بازسازی شده است. که از این تعداد ۱۱۰۰۰ تعمیراتی و۱۵۹۰ واحد احداثی می باشند.

عمادی اظهار داشتند: از واحدهای تعمیراتی ۷۱۰۰ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تعداد ۴۴۰۰ عملیات عقد قرارداد انجام دادند.
وی گفت: ۵۶۰۰ واحد عملیات بازسازی و تعمیرات آنها صورت گرفته و قریب به ۲۵۰۰ واحد تعمیرات آنها به پایان رسیده است. و از این تعداد بلا عوض ۲۹۰۰ متقاضی به حساب‌های آنان واریز شد.

عمادی در خصوص واحدهای احداثی نیز گفت: در مسجدسلیمان، عرض کم معابر، شیب های تند و بافت های فرسوده ای را داریم که زندگی را برای مردم سخت کرده است. که در این خصوص دولت ۱۰ هزار واحد برای واحدهای فرسوده مصوب کرد که  ۱۰۰۰ واحد امسال ۴۵۰۰ واحد سال آینده و ۴۵۰۰ واحد سال بعد آن  با همت مردم شریف مسجدسلیمان به آنها واگذار می‌شود. انشالله در سه سال آینده شاهد تغییرات خوبی در بافت شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: ۱۵۶۰ واحد احداثی ثبت سامانه شده که ۹۷۰ متفاضی  تشکیل پرونده دادند و از مابقی افرادی که مورد احداثی هستند و تشکیل پرونده ندادند  خواهان مراجعه به ستاد بازسازی جهت تشکیل پرونده هستیم.
واحدهای احداثی  در دو گروه درجا سازی و  جابه جایی هستند. مورد اول درجاسازی بعد از دریافت مجوزهای ساخت از شهرداری به بانک های عامل جهت عقدقرار داد معرفی شده و تسهیلات خود را دریافت می نمایند. در  تسهیلات احداثی ۶۵ میلیون وام ۲۲ میلیون بلاعوض و ۱۲۰ عدد سیمان رایگان داده می‌شود. که  مراحل آواربرداری صورت گرفته  و در مواردی ک متقاضیان توانایی  پی کنی ها را ندارن هم در بخش گلگیر وهم  شهر مسجدسلیمان  عملیات پی کنی ها توسط ماشین آلات ستاد صورت می گیرد.
تاکنون ۷۰ مورد آواربرداری انجام شده که از این تعداد ۲۰ مورد عملیات فونداسیون به اتمام رسیده و ۴ واحد عملیات ساخت آنها به سقف رسیده و در هفته های آینده شاهد تغییرات بهتری خواهیم بود.

وی گفت:  در خصوص واحدهای احداثی در طرح جا به جایی نیز یک قطع زمین به متراژ ۹۰ هزار متر مربع از سوی دولت به بنیاد مسکن  در ورودی شهرستان روبروی پمپ بنزین واگذار شد که کارهای مطالعاتی و طراحی آن انجام شده و در فاز اجرا هستیم.
عمادی در آخر افزود: با استقرار بنیاد مسکن مازندران و توان فنی بالا و وجود ماشین آلات کار از سرعت بالایی برخوردار است.