ذخیره سازی ۲۰۰هزار تن کالای اساسی درخوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ذخایر کالاهای اساسی شامل برنج ، روغن و شکر در خوزستان به رقم بی‌سابقه ۲۰۰هزار تن رسیده است از این رو شهروندان خوزستانی نگران تامین کالاهای اساسی با قیمت مصوب نباشند.

خورنا | هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از ایرنا، خدارحم امیری زاده با اشاره به کمبود برنج خارجی در برخی شهرهای خوزستان در فروشگاه های زنجیره ای و بازار خرده فروشی در هفته گذشته بیان کرد: اداره کل غله خوزستان برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی این کالای اساسی ، اقدام به تامین این کالا از محل ذخایر راهبردی کرد و هم‌اکنون حجم این کالا در بازار به حد اشباع رسیده است.

وی افزود:هم‌اکنون نیاز فروشگاه‌های زنجیره ای و بازار به برنج خارجی دانه بلند سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران در خوزستان با قیمت مصوب قبلی تامین شده و دغدغه‌ای برای وفور این کالا در بازار وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۲ کشتی حامل برنج هر کدام به ظرفیت ۱۵هزار تن در راه است و در چند روز آینده در بندر امام خمینی(ره) پهلو می‌گیرد.

امیری زاده با بیان اینکه ۲ محموله یاد شده ذخیره سازی می شود تا در موقع لزوم و بر اساس مصوبه تنظیم بازار وارد بازار شود افزود: با ترخیص این محموله در بندر امام خمینی(ره) مجموع ذخیره سازی برنج خارجی در این بندر به رقم بی سابقه ۶۵هزار تن خواهد رسید.
وی حجم ذخیره سازی شکر را در خوزستان حدود ۵۰هزار تن بیان کرد و بیان کرد: شکر با قیمت مصوب در بازار استان موجود است و کمبودی احساس نمی شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: واردات شکر خام(زرد) طبق برنامه شرکت بازرگانی دولتی ایران از طریق بندر امام خمینی(ره) ادامه دارد.
وی گفت: شکر خام وارداتی از طریق شبکه ریلی و جاده‌ای به واحدهای نیشکری خوزستان و کارخانه‌های قند کشور برای تصفیه حمل می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان همچنین از برنامه‌ریزی این اداره کل ، برای خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان خبر داد.
امیری زاده افزود: خرید گندم و کلزا طبق روال سال های گذشته ، توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان و مباشری تعاون روستایی صورت می‌گیرد.
بر اساس پیش‌بینی اولیه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۸۸حدود ۱.۶میلیون تن گندم و ۱۲۰هزار دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستان به صورت تضمینی خریداری می شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *