دانش وتخصص ،اولویت اول انتخابات مجلس یازدهم


خورنا- غلام عباس کاظمی/ درآستانه انتخابات مجلس شاهدجهشی فوق العاده در فعالیت کاندیداهای محترم مجلس آینده هستیم . اسم کاندیداهای محتمل کمابیش، بیشتر بر سر زبانها جاری می شود. سخن از این هست که چه کسانی تاییدی شوند؟ به چه کسی رای بدهیم؟ کدامیک رای آورتراست؟ جوان بهتراست یاباتجربه ؟

یا اصلا رای میدهید یا نمیدهید؟

اما کمتر شنیده می شود که از توانایی و تخصص کاندیداها سوال شود . به نظر می رسد دراین کشاکش ، اصل موضوع یا مطرح کردن شاخص های اصلی که نماینده مجلس باید داشته باشد فراموش شده است .
همه قومیت‌ها، تفکرات وگرایشها محترمند.
اما باید بدانیم امروز مجلس به افراد اهل علم و دانش نیاز دارد. مجلس امروز به کسانی نیاز دارد تا فهم و درک واقعی از شرایط بین المللی منطقه وجهان ونیزوضع داخلی کشور داشته باشد. افرادی که نگاهی همه جانبه به مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی داشته باشند. افرادی که نیازهای واقعی جامعه و جوانان امروز ایران را بشناسند. چگونگی آینده فرزندان ما در گرو تصمیماتی است که در مجلس شورای سلامی گرفته می شود. نماینده مجلس ابتدا باید از نظر علمی توانایی درک و فهم مسائل و نیازهای روز جامعه و مردم را داشته باشد تا در تصمیمات خردمندانه سهیم باشد. شهامت و جسارت پی گیری و اجرای تصمیمات و قوانین وضع شده راعنوان امری بدیهی بپذیرد.
اگر کاندیدایی با استفاده از ابزار مالی ، قومی وحمایت های مشکوک به دنبال جلب حمایت مردم باشد ، به حتم نماینده شایسته و قابل انتظاری نخواهد بود. صداقت ،درایت و شهامت رای دهنده منجر به انتخاب احسن می شود.
به واقع سطح علمی و فرهنگی نماینده منتخب انعکاسی از سطح فرهنگ و تعلقات انتخاب کنندگان است. خلاصه اینکه دلسوزانه برای آینده شهرو فرزندانمان بدون هرگونه تعصب قومی و پیشداوری، با نگاهی جامع و عالمانه افراد کاندیدا را به سنجه معیارهای انتخاب شده بسپاریم تا انتخابی نیکو داشته باشیم.
در آن صورت می توانیم انتظار تصمیمات صحیح ومنطقی از نمایندگان مجلس داشته باشیم.
غلام عباس کاظمی