معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:

منازل ۲۷۰ خیابان اهواز در اثر بارندگی اخیر دچار خسارت شدند

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرد: منازل مسکونی ۲۷۰ خیابان اهواز در اثر بارندگی اخیر و ورود آب به آنها دچار خسارت شده و‌ اسباب و وسایل این منازل تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در جلسه بررسی خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر که امروز شنبه ششم دی ماه ۹۸ در محل اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان برگزار شد علیرضا عالیپور گفت: اهواز ‌شهری با زیر ساخت‌های نامناسب است و سیلاب ابتدای سالجاری و همچنین بارندگی اخیر از جمله عواملی بوده که تخریب این زیر ساخت‌ها را تشدید کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز یادآور شد: در بارندگی اخیر نه تنها بخش زیادی از زیرسازی و روسازی شبکه معابر اهواز دچار آسیب‌های جدی شد بلکه وضعیت ایستگاههای پمپاژ و خطوط فاضلاب این شهر نیز از قبل بدتر شده است.

وی اظهار کرد: منازل مسکونی ۲۷۰ خیابان اهواز در اثر بارندگی اخیر و ورود آب به آنها دچار خسارت شده و‌ اسباب و وسایل این منازل تخریب شده است.

عالیپور از هشت‌هزار و ۶۰۰ تماس مردمی به سازمان آتش‌نشانی اهواز در بارندگی اخیر خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت ۳۰۸ ماموریت امداد و نجات در محل آبگرفتگی‌ها و‌ همچنین ۲۴ ماموریت قواصی در زیر گذر پلها توسط سازمان آتش‌نشانی اهواز صورت گرفته است که در این عملیاتها علاوه بر نجات ۳۴۶ نفر از شهروندان گرفتار در سیلابهای خیابانی، ۱۹۱ خودرو نیز از آب بیرون کشیده شد.

وی در پایان اضافه کرد: البته این اقدامات باعث وارد شدن خساراتی در حدود شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اهواز نیز شده است بطوریکه نزدیک به ۱۹ دستگاه خودرو آتش‌نشانی از ۱۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شدند و ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی نیز به کل تجهیزات خود را از دست دادند.