مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

۳۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده در بارندگی‌های اخیر استان خوزستان خسارت دریافت می‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد: برطبق مصوبه هیئت دولت به ۳۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده در بارندگی‌های اخیر استان خوزستان خسارت پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در جلسه بررسی خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر که امروز شنبه ششم دی ماه ۹۸ در محل اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان برگزار شد کیامرث حاجی زاده ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: از این تعداد ۲۵۰۰ واحد تسهیلات تعمیری و ۱۰۰۰ واحد نیز تسهیلات احداثی دریافت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: تسهیلات احداثی برای واحدهای شهری به صورت وام‌های ۱۲ میلیون تومانی بلاعوض و ۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای اسکان موقت واحدهای احداثی شهری نیز در حدود ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

حاجی‌زاده اظهار کرد: برای واحدهای احداثی روستایی نیز ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض، ۴۰ میلیون تومان وام با سود چهار درصد و همچنین ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در مورد میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تعمیری شهری، روستایی و تجاری گفت: به این واحدها پنج میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان وام با سود چهار درصد برطبق مصوبه دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای لوازم خانگی و سرمایه‌ای خسارت دیده در بارندگی اخیر استان نیز وامهای پنج میلیون تومانی بلاعوض و ۱۵ میلیون تومانی با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است.

حاجی زاده در پایان بر انجام ارزیابی‌ها برای شناسایی واحدهای آسیب‌دیده تا پایان هفته جاری تاکید کرد و یادآور شد: این مصوبه دولت تنها به واحدهای مسکونی تعلق می‌گیرد که در بارندگی اخیر استان، آب به داخل آنها نفوذ کرده باشد.