نارنج بهار برگزیدگان خود را شناخت

خورنا_ آیین اختتامیه هفتمین دو سالانه جشنواره ملی داستان کوتاه نارنج در جهرم برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.

در این آیین که شامگاه پنجشنبه با حضور شماری از مسوولان استان فارس، شهرستان جهرم و داوران سالن فردوسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم برپا شد، داستان‌های “خیانت داخلی” نوشته محمدرضا امانی از مشهد، “گمانه‌زنی در باره عاقبت علی‌محمد” نوشته میثم خالدیان از شهر دزفول خوزستان و “ماهک درخت‌نشین” نوشته حبیب پیریاری از کرج به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

داروان این جشنواره همچنین داستان‌های “آب‌سپاری” نوشته امین رفیعی از شهر سیوند مرودشت فارس، “مرز آخر” نوشته نسیم سهیلی از مشهد، “در فاصله‌ای نه چندان از…” نوشته سولماز اسدی از سوئد و داستان “رد خون” نوشته مسعود ریاحی از تهران، شایسته تقدیر دانستند.

فراخوان این جشنواره مرداد ۱۳۹۸ منتشر شد و تا پایان شهریور که برای مهلت ارسال آثار تعیین شده بود، یک هزار و ۱۴ نویسنده از ۱۵ کشور با یک هزار و ۶۳۰ داستان در این جشنواره شرکت کردند که شهرهای تهران با ۲۶۱، شیراز با ۵۸، اصفهان با ۴۵، مشهد با ۳۷، کرج با ۲۹ و جهرم با ۲۶ نفر به ترتیب بیشترین تعداد شرکت‌کننده در این دوره را به خود اختصاص دادند.

در نهایت، ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره به دور نهایی راه یافتند که در پایان، هفت نویسنده برگزیده و از آنان تقدیر شد.

داوری اولیه هفتمین دو سالانه داستان کوتاه نارنج بر عهده حسین مقدس، سروش مظفر مقدم، مرجان عالیشاهی، فاطمه قدرتی، فرهاد خاکیان دهکردی، رضا خدایی و مجتبی هژبری بود و در آیین اختتامیه جشنواره، ابراهیم دم‌شناس، شیوا مقانلو، امیرحسین خورشید از جمله داورانی بودند که حضور داشتند.

همچنین شماری از نویسندگان شیرازی همچون، ابوتراب خسروی، صمد طاهری و برخی از اهالی فرهنگ و هنر در این رویداد هنری حاضر بودند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/