کارگران پتروشیمی رجال تجمع کردند/ طرح طبقه بندی و پرداخت مزایا از مطالبات آنهاست

جمعی از کارگران پتروشیمی رجال، واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، خواهان اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت سایر مزایای دیگر هستند.

به گزارش خورنا به نقل از ایلنا از خوزستان، این کارگران در تماس با ایلنا، گفتند: بارها از طریق خبرگزاری‌های مختلف از مسئولین شهر خواستار پیگیری مطالبات کارگران پتروشیمی رجال بوده‌ایم و از اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌خواهیم که بر سازمان اداری و منابع انسانی شرکت رجال که از دور« اصفهان» اداره می‌شود،  نظارت کند و در قبال بخشنامه‌های تصویب شده ولی عملی نشده، واکنشی نشان دهد.

این کارگران افزودند: تنها پتروشیمی هستیم که در منطقه نماینده کارگر نداریم و در جلسات متعددی که در منطقه برگزار می‌شود، نماینده‌ای برای بیان مشکلات کارکنان پتروشیمی رجال حضور ندارد. چرا مصوبه طرح طبقه‌بندی مشاغل که بیش از یک سال از تصویب آن می‌گذرد و شامل ۳ بند ((علی‌الخصوص فوق‌العاده بدی آب‌وهوا)) می‌باشد به ما تعلق نگرفته است؟ چرا نسخه‌ای از قرارداد در اختیار کارگر قرار نمی‌گیرد؟ چرا پتروشیمی رجال پاداش تولید نمی‌دهد؟ چرا پاداش بهره‌وری نفت به ما تعلق نمی‌گیرد؟

این کارگران اضافه نمودند: از تیرماه سال ۹۲ بخشنامه عدم محدودیت در پرداخت حق اولاد به همه شرکت‌ها ابلاغ شده، ولی پتروشیمی رجال این قانون را پس از اعتراضات سال گذشته کارگران در آبان ماه ۹۷ اجرا کرد و بک پی و معوقات سال‌های گذشته را به مشمولین این قانون پرداخت ننمود. از بدو فعالیت این شرکت، تعطیل کاری و جمعه کاری برای ما کارگران در فیش حقوقی لحاظ نشده و این قانون باز هم پس از اعتصابات غذای سال گذشته،  از آبان ماه ۹۷ اجرا شده و همانند بخشنامه عدم محدودیت حق اولاد، معوقات سال‌های گذشته پرداخت نشده است و بعد از اعتراضات مذکور، شرکت اقدام به کم کردن مدت قرارداد پرسنل شرکت« بین یک الی سه ماه» و محدود کردن ساعات اضافه‌کاری نمود تا هیچ اعتراضی نداشته باشیم.

یکی دیگر از این کارگران گفت: پایین‌ترین حقوق و مزایا و تسهیلات رفاهی را در منطقه ویژه دریافت می‌کنیم.

کارگران در پایان، از نماینده مجلس و فرماندار شهرستان بندر ماهشهر خواستار رسیدگی جدی به مطالبات خود شده و بیان داشتند: ما کارگران شاغل در این شرکت باید همانند تمامی کارگران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،  احساس تبعیض نکنیم و از مزایای اقلیمی و طرح طبقه‌بندی مشاغل و یکسان‌سازی حقوق بهره‌مند شویم و حقوق قانونی مصوب شده در منطقه ویژه را دریافت کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *