برگزاری جلسه اخوت کارگری و کارفرمایی در پتروشیمی شهید تندگویان

خورنا|باقرگل فر:بنابه گزارش سر.یس نفت و پتروشیمی به نقل ا ز روابط عمومی پتروشیمی شهید تندگویان در اولین جلسه اخوت کارگری وکارفرمایی که با هماهنگی روابط عمومی و پایگاه مقاومت بسیج مجتمع وبا حضور مدیران و جمع کثیری از کارگران در روز شنبه ۳۰ آذرماه برگزار گردید،

درابتدای برنامه و پس از قرائت آیاتی چند از قران مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، کلیپی از زندگی وزیر شهید محمد جواد تندگویان پخش گردید . درادامه برنامه روح الله نصیری معاون پشتیبانی و اداری شرکت ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت پیکر شهید تندگویان به کشور ، با اشاره به نقش بی بدیل کارگران در خودکفایی و سرافرازی کشور ، لزوم توجه به دغدغه ها و مسایل این قشر زحمتکش را گوشزد نموده ، اظهار امیدواری کرد در جلسه امروز ، علاوه براینکه شنونده خوبی برای این عزیزان باشند بتوانند تا حد امکان دغدغه های آنها را رفع نمایند.

نصیری افزود : کار وکارگر درکلام معصومین ،امام راحل و رهبر انقلاب جایگاه ویژه ای دارد ودر سخنان آنها بارها به لزوم توجه به این انسانهای شریف اشاره شده است. نه تنها در کلام بلکه در رفتارو سیره بزرگان دین هم ما شاهد احترام بسیار آنها به کارگران هستیم وما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم که پیرو منش و رفتار بزرگان خود باشیم و از آنهاسرمشق بگیریم.

وی دربخش دیگری از سخنان خویش  کارگران و مدیران را در شرایط فعلی ،سربازان و سرداران جنگ اقتصادی برشمرد که با همدلی و همکاری هم می توانند محدودیتها ی ایجاد شده توسط تحریم ها را پشت سر گذاشته ، در راه پیشرفت واعتلای صنعت و کشور اسلامی گام بردارند.

درادامه برنامه محمدعیسی انوشا رییس مجتمع با اشاره به نقش امروز شرکت های پتروشیمی در اقتصاد کشور ، آنها را سنگر مهم اقتصادی کشور در شرایط تحریم دانسته ، اضافه نمودند اگرچه شرایط فعلی محدودیتهایی را ایجاد کرده است اما زمینه ساز خود باوری و پیشرفت در عرصه های مختلف بوده است و با تلاش و مجاهدت کارگران ، شاهد پیشرفت ایران عزیز در زمینه های مختلف بوده ایم که در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان تولید محصولات جدید و همچنین ارتقاء ظرفیت واحدها را می توان از دستاوردهای مهم شما عزیزان برشمرد.

انوشا افزود : توجه به مسایل  و دغدغه های کارگران از مهم ترین وظایف مسئولین شرکت است که باید در اولویت های کاری آنها قرار گیرد.

بخش بعدی و اصلی برنامه بیان دغدغه ها و مسایل کارگران بود که توسط نماینده آنهاو تعدادی از کارگران ارائه گردید و مدیران ومسئولین شرکت ضمن پاسخگویی ، برنامه ها و فعالیتهای صورت پذیرفته در خصوص رفع آنها را تشریح نمودند.

قابل ذکر است پتروشیمی شهید تندگویان بزرگترین تولید کننده اسید ترفتالیک خالص (PTA) و پلی اتیلن ترفتالات (PET) در کشور است که درسال جاری با همدلی وهمراهی کارگران ومسئولین آن ،علاوه بر تنوع محصولات تولیدی، موفق به کسب رکورد تولید نیز گردید.