سازه های مجاور رودخانه دز شناسنامه دار شوند

خورنا_ کیسان روئینیان در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب دزفول افزود: کت‌ها در فصل تابستان گردشگران را جذب می‌کنند ولی خطراتی نیز دارند که باید نسبت به شناسایی مالکان و شناسنامه‌دار کردن این اماکن گردشگری اقدام شود.

وی افزود: سازه‌های دست‌کند غار مانند که در زبان محلی به آنها کت گفته می‌شود صخره‌هایی از جنس کانگلومرا هستند که در کنار رودخانه دز حفر شده و دیواره آنها بین ۲ تا چهار متر ضخامت دارد.

او ادامه داد: بیشتر این سازه‌ها در بالادست رودخانه دز در منطقه موسوم به تال خانی قرار دارند.این سازه ها که ظرفیت گردشگری بالایی دارند در فصل گرم سال محل تفریح گردشگران و شهروندان می‌باشند.

مدیر امور آب منطقه شمال غرب خوزستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرستان دزفول از لحاظ منابع آب و تولیدات کشاورزی و معدنی یکی از شهرهای مهم استان خوزستان است باید ضمن حفاظت از منابع آب شهرستان نسبت به ساماندهی باغ ویلاها که دارای چاه‌های آب زیرزمینی هستند اقدام شود.

دادستان شهرستان دزفول نیز ضمن تشکر از عملکرد امور آب منطقه شمالغرب خوزستان و واحد حقوقی در پیگیری مستمر جهت حفظ انفال و حفظ منابع آب شهرستان از برخورد قاطع با متخلفین حوزه آب در بخش برداشت‌های غیرمجاز آب و برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای خبرداد.

منصور محمدی‌خباز گفت: شعبه‌ای مختص تخلفات حوضه منابع آب شهرستان دزفول برای تسریع این امور در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/