در جمع خبرنگاران صورت گرفت:

توضیحات استاندار خوزستان در مورد آخرین اقدامات انجام شده در آبگرفتگی‌های اخیر

استاندار خوزستان امروز جمعه ۲۹ آذرماه ۹۸ در جمع خبرنگاران آخرین اقدامات انجام شده در زمینه آبگرفتگی ‌های اخیر استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی در این زمینه اظهار کرد: با اقدامات شبانه روزی دستگاهها و سازمانهای مختلف استان در حال حاضر آب حاصل از بارندگی از منازل شهروندان منطقه گاومیش‌آباد شهرستان کارون خارج شده است و تنها در محوطه باز مقداری آب وجود دارد که آنهم در حال خارج شدن است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین آب از منازل خیابان امام رضا خارج شده و مناطقی چون کوی شهید منتظری، امام حسین و شکاره ۳ نیز از لحاظ باقیمانده آبهای باران کاملا خشک شده است.

وی عنوان کرد: در مناطقی از اهواز چون خیابان ادهم چهار راه زند، باهنر، سخیریه و ‌کوی عابدی آب منازل تخلیه شده است و در حال حاضر برخی خیابانها این مناطق خشک و برخی دیگر هنوز دارای مقداری آب هستند.

شریعتی گفت: در سه منطقه شهرک اکباتان، معین زاده و کوی منازل سپاه کیانشهر اهواز نیز آب از سطح منازل و خیابانها جمع‌آوری شده است.

استاندار خوزستان افزود: البته آب در مناطقی از کیانشهر مثل رزها، لادن و سایر حواشی آن با ایستگاههای پمپاژی که ایجاده شده با جدیت در حال خارج شدن است و اگر چه آب از منازل کیانشهر خارج شده اما هنوز در کوچه‌ها و معابر هنوز مقداری وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه به جز شهرک دانشگاه و بهارستان هیچ نقطه حاد بحرانی دیگری در اهواز وجود ندارد اظهار کرد: در این مناطق کارشناسان آب و فاضلاب، سازمان آب و برق خوزستان، معاونت عمرانی و شهرداری اهواز در حال پیگیری هستند تا هرچه سریعتر وضعیت بحرانی در این مناطق نیز برطرف شود.

شریعتی بیان کرد: در ایستگاه ۱۱ و ‌منطقه مقاومت آبادان نیز شاهد مشکلاتی پس از بارندگی اخیر بودیم که قرار است امروز با جمعی از مسئولین استانی از این مناطق بازدیدی به عمل آید و در شهرستان خرمشهر نیز به استثنای کوی بهروز سایر مناطق این شهرستان دارای وضعیت نسبتا عادی هستند.

استاندار خوزستان از ریزش یک خط فاضلاب در منطقه ۸ اهواز خبر داد و افزود: این مسئله مشکلاتی را برای برخی از خیابانهای اطراف این منطقه ایجاد کرده است که آبهای سطحی و‌ فاضلاب خروجی از آن امروز جمع‌آوری می‌شود و کار تعمیرات اساسی این قسمت نیز ظرف سه روز آینده انجام خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه هر سال یک درصد احتمال ریزش چنین بارشی با این شدت طی این مدت کوتاه وجود دارد اظهار کرد: حجم قابل ملاحظه‌ای آب در حدود ۱۷ میلیون مترمکعب در بارندگی اخیر به اهواز ریزش کرده است که این مسئله در ۵۰ سال اخیر تنها سه بار به وقوع پیوسته است.