تنها آموزشگاه رانندگی در هندیجان در آستانه تعطیل شدن قرار گرفت

تنها آموزشگاه رانندگی در شهرستان هندیجان پس از حدود ده سال فعالیت در آستانه تعطیل شدن قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خورنا شهرستان هندیجان تا قبل از سال ۱۳۸۹ فاقد آموزشگاه رانندگی بود که نبود آموزشگاه در این شهرستان باعث میشد جوانان و کسانی که احتیاج شدیدی به گواهینامه رانندگی داشتند ده ها کیلومتر دل به جاده مرگ آن زمان میزدند و برای دریافت گواهینامه به بندر ماهشهر و دیگر شهرهای همجوار مراجعه میکردند.

در این بین یکی از شهروندان هندیجانی با پیگیری هایی که انجام داد توانست بالاخره با کش و قوس های فروان مجوز راه اندازی آموزشگاه رانندگی را برای این شهرستان اخذ نماید و ضمن فراهم نمودن شغل برای ۸ نفر خوشحالی را بر لبان شهروندان هندیجانی جاری نماید .

تا به امروز در این آموزشگاه حدود ۵۰۰۰ نفر از شهروندان هندیجانی، شهر زهره، روستاهای بخش مرکزی و چم خلف عیسی و حتی شهرهای همجوار موفق شوند گواهینامه خود را پس دوراندن کلاس های آموزشی،رانندگی و همچنین امتحانات مربوطه چه کتبی و عملی دریافت کنند یا به نوعی میتوان گفت تا کنون ۵۰۰۰ گواهینامه در این آموزشگاه صادر شده است.

متاسفانه حدود یک ماهی است سایت ثبت نام کارآموز جدید بدلیل کم بودن مساحت پارکینگ بر روی این آموزشگاه بسته شده و مسئولین این آموزشگاه و همچنین کارآموزان جدید در بلاتکلیفی به سر میبرند و هر لحظه امکان آن وجود دارد مجوز تنها آموزشگاه رانندگی در شهرستان هندیجان که حدود ده سال فعالیت داشته از آن گرفته شود.

با توجه به اینکه علی بویری فرماندار جوان هندیجان سخت پیگیر مستقر نمودن اداراتی هستند که در این شهرستان فعالیت ندارند و همچنین طی ماههای گذشته با پیگیرهایی خوبی که انجام دادند توانسته بود اداره ثبت و اسناد که میتوان گفت مهمترین اداره ای بود که شهروندان هندیجانی خواستار مستقر نمودن آن بودند را مستقر نماید، نیم نگاهی هم به مشکل بوجود آمده برای آموزشگاه رانندگی هادی داشته باشد تا امتیاز تنها آموزشگاه رانندگی در شهرستان هندیجان از آن گرفته نشود و همانند سالهای قبل از دهه ۹۰ شهروندان هندیجانی برای دریافت گواهینامه رانندگی دل به جاده و مراجعه به نزدیک ترین آموزشگاه رانندگی در شهرهای همجوار نزنند .

تعدادی از مربیان آموزشگاه رانندگی هادی در گفتگو با خبرگزاری خورنا اظهار داشتند: همانگونه که واقف و آگاه می باشید شهرستان هندیجان با تمامی بخش و روستاهای آن، تنها دارای یک آموزشگاه رانندگی می باشد که علی رغم ناملایمات بسیار، سالهاست در امر مهم آموزش قوانین و فرامین رانندگی به مردم این شهر خدمت نموده است.

ولیکن اکنون با وجود ۸ نفر پرسنل آموزشی و مربیان رانندگی به دلیل کم بودن مساحت پارکینگ آموزشگاه، سایت ثبت نام برروی این آموزشگاه بسته شده است.

از آن طرف طی تماس های مکرر با استان و همچنین وزارت خانه، اعلام شده هیچ سهمیه بنزینی برای آموزشگاههای رانندگی در نظر گرفته نشده است.

الان تکلیف مربیانی که معیشت خود و خانواده هایشان از این طریق تامین می باشد و خصوصا مردم محروم این شهرستان چیست؟

شایان ذکر است پس از بسته شدن سایت ثبت نام در آموزشگاه رانندگی هادی، کارآموزان جدیدی که ثبت نام آنها در هاله ای از ابهام قرار گرفته در حال پس گرفتن مدارک خود و مراجعه به شهرهای همجوار هستند.