یک نفر فوتی در اثر آنفلوانزا در بندرماهشهر/ مراکز تجمعی مرتب رصد می شود و وضعیت رو به بهبود و عادی شدن است

فضل اله ترحم |خورنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر تعداد فوتی‌های این شهرستان در اثر آنفلونزا را یک نفر اعلام کرد.

دکتر محمد شنبدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با اعلام این خبر گفت : با اعلام شیوع بیماری آنفولانزا در کشور با چهار مرکز درمانی شهرستان مرتبا جلسه برگزار کردیم و به این مراکز و همه کادر درمانی اعلام آماده باش داده شد و با پیگیری های انجام شده اکنون شرایط رو به بهبود است.

دکتر شنبدی افزود: در کل شهرستان و از بین مراجعه کنندگان تعداد هشت بیمار با علائم آنفولانزا شناسایی شد که با تمهیدات صورت گرفته و تلاش کادر درمانی هفت نفر از آنها بهبهود یافته و ترخیص شدند و تنها یک مراجعه کننده آن هم به دلیل داشتن بیماری زمینه ای، متاسفانه فوت شد.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان بیماران زیادی با علائم شبه آنفولانزا که یک بیماری فصلی است به مراکز درمانی مراجعه کرده اند اما بیماری آنها از نوع بیماری حادی که الان ایجاد نگرانی کرده است نبوده و همگی درمان شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر تصریح کرد: با جلساتی که با چهار مرکز درمانی شهرستان داشته ایم مسئله کاملا تفهیم شده است و این مراکز و درمانگاه ها آمادگی لازم و کامل را دارند و کلیه مراکز تجمعی را رصد می کنند، با آموزش و پرورش شهرستان نیز کاملا هماهنگ هستیم و همکاران ما مرتب مدارس را چک می کنند و گزارش می دهند، یک متخصص عفونی نیز به عنوان فوکال پوینت مرتبا با استان هماهنگ و در تماس است.

دکتر شنبدی در پایان گفت: در بحث دارو با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و دارو به میزان کافی در اختیار داریم و جای نگرانی در این مورد نیست لذا شرایط کاملا تحت کنترل و وضعیت رو بهبود و عادی شدن است.