حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی امام جمفه شهرک طالقانی بندرماهشهر:

توجه به معشیت قشر محروم جامعه محوری ترین نکته ای است که در فصل تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه باشد

خورنا|باقرگل فر:امام جمعه شهرک طالقانی گفت: توجه به معشیت قشر محروم جامعه ،محوری ترین نکته ای است که در فصل تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی ، باید مورد توجه باشد. شورای شهر بندر ماهشهر هم برای بستن بودجه سال آینده باید نقاط آسیب پذیر و کم برخوردار شهر و شهرک های اطراف خصوصا طالقانی را در اولویت کاری خود قرار دهند و در حق این مردم اجحافی صورت نگیرد چرا که اجحاف در حق این مردم یک گناه نابخشودنی است.

بنابه گزارش خبرنگار خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری از نقشه دشمنان؛اظهار کرد: دشمن یک هدف کوتاه‌ مدّت ، میان‌ مدّت و بلند ‌مدّت دارد. هدف کوتاه ‌مدت دشمن بر هم زدن امنیت ،ایجاد آشوب و فتنه در کشور ، هدف میان‌ مدت آنها مسئله ‌ی اقتصاد کشور و معیشت مردم است.

وی افزود: از نظر دشمنان اقتصاد نبایست حرکت کند، معیشت مردم بایستی لنگ بماند، کار و تولید باید در کشور پایین بماند، بیکاری باید به‌ عنوان یک بلا در کشور عمومیّت پیدا کند، مردم بایستی از جمهوری اسلامی و از نظام اسلامی به‌ خاطر مشکلات معیشتی ناامید و مأیوس بشوند.این هدف دشمن است؛ این هدف میان ‌مدّت آنهاست که دنبالش هستند و هدف بلند‌ مدتشان هم، اصل نظام اسلامی است و باید خیلی مراقب بود که دشمنان با ایجاد فتنه سعی بر از بین بردن اصل نظام دارد.

هاشمی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در ۲۷ آذرماه و نامگذاری این روز بعنوان تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه؛عنوان کرد: در حالی که کشور ما مورد هجمه‌ عظیم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد مهمترین راه پیشرفت علمی و اسلامی و استقلال کشور ، وحدت حوزه و دانشگاه است. و این مهم حاصل نخواهد شد مگر در سایه قوت بخشیدن به اشتراکات و کم کردن افتراقات در بین حوزویان و دانشگاهیان وهیچ کدام بدون دیگری به تنهایی نمی تواند پیشرفت کند، دشمنان همواره درصدد ایجاد اختلاف بین حوزویان و دانشگاهیان هستند و با اتحاد این دو قشر تأثیرگذار، کشور و نظام مقتدر خواهد ماند.

وی ادامه داد: این وحدت یعنی علم دین و علم طبیعت با هم باشند و با یکدیگر حرکت کنند تا هر دو پیش بروند .وحدت بین حوزه و دانشگاه باعث هدایت علم و تخصص و گره خوردن تخصص‌ ها با مبانی دینی می‌شود و اگر وحدت حوزه و دانشگاه تحقق یابد در عرصه جامعه افرادی تربیت می‌شوند که هم تخصص و هم تعهد دارند، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول ماموریت‌ های اِعلامی ازسوی رهبرحکیم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از صحبت های خود با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم نیجریه و درخواست آزادی شیخ زکزاکی از مجامع بین‏المللی؛ بیان کرد: رهبر شیعیان نیجریه درباره دیدارش با امام راحل می‏گوید: حدود ۴۰ سال قبل، این افتخار نسیبم شد تا در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به ایران سفر کنم و در جشن ‏های پیروزی انقلاب شرکت کنم. امام یک قرآن به من هدیه ‏دادند و گفتند بروید و با این قرآن مردم نیجریه را به اسلام دعوت کنید.زکزاکی که از اهل سنت مالکی بود، پس از دیدار با امام خمینی، درسال ۵۸ شیعه شد. بعد از برگشت او به نیجریه، مردم نیجریه را با پخش عکس ‏های امام خمینی(ره) جذب تشیع کرد. تعداد پیروان مکتب اهل بیت در نیجریه، حدود ۱۵ میلیون است.

وی افزود: ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم نیجریه و درخواست آزادی شیخ زکزکی و همسرش، که شش فرزند آنها شهید شده است، و بیش از ۴ سال است که در خانه امنیتی و الان هم در زندان عمومی شهر کادونای نیجریه ،آزادی سریع و بی‏قید و شرط شیخ و همسرش که از چند بیماری رنج می‏برند و ده ها ترکش در بدن دارند، از کنفرانس اسلامی و دیپلماسی ایران برای مطالبه از رییس‏جمهور نیجریه جهت آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را خواستاریم.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها بااشاره به انتخابات مجلس؛خاطر نشان کرد: برای خروج از بن بست مهمترین راه تغییر در رویکرد انتخاب است و این هم انتخاب درست ما را می طلبد، باید مجلس آینده مجلسی شاداب ،انقلابی ،شجاع،کارآمد،که هم کمک یار دولت و هم هدایتگر او باشد، وضعیت ما در عرصه دفاع و امنیت عالیست ،همه دنیا این را می دانند، موشک های بالای هزار کیلومتر ما نقطه زن شدند.اما مشکل امروز ما مدیریتی است، تنها راه حل مسائل اقتصادی ما تغییر در رویکرد مدیریتی است، آنهم با رویکرد انقلابی.

وی افزود: چرا ما فکر می کنیم هر کسی خوب سخنرانی می کند؛ خوب زبان بدن بلد است؛ صدای خوبی دارد؛ بازیگر خوبی است؛ خوب می خنداند؛ خوب می گریاند؛ مداح خوبی است؛ خواننده خوبی است؛ خوب گل می زند و بازیکن خوبی است؛ خوب کشتی می گیرد؛ خوب لباس می پوشد و مدل خوبی است؛ پزشک خوبی است؛ خوب شکم پاره می کند؛ مجری خوبی است؛ استاد یا معلم خوبی است و …، پس حتماً به درد مدیریت می خورد؟ به درد نمایندگی می خورد؟ به درد قانونگذاری و نظارت می خورد؟ این فکر کی قرار است اصلاح شود؟

هاشمی ادامه داد: باید ببینیم چه کسی توانمندتر است؛ در امور اجرا، در امور مدیریت، در امور کشورداری، در امر مردم داری، در امر مدیریت صنعتی، در امر مدیریت کشاورزی، در رعایت حق مردم، در وقت گذاشتن برای ملت، در پیگیری جهادی مشکلات مردم و … . هر کس که در امر اقتصاد، اجرا ، مدیریت ، سیاستگذاری، قانون گذاری ، مردم داری و رعایت حلال و حرام توانمندتر باشد ولایتمدارتر است.

وی تاکید کرد: توجه به معشیت قشر محروم جامعه ،محوری ترین نکته ای است که در فصل تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی ، باید مورد توجه باشد. شورای شهر بندر ماهشهر هم برای بستن بودجه سال آینده باید نقاط آسیب پذیر و کم برخوردار شهر و شهرک های اطراف خصوصا طالقانی را در اولویت کاری خود قرار دهند و در حق این مردم اجحافی صورت نگیرد چرا که اجحاف در حق این مردم یک گناه نابخشودنی است.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان اذعان داشت: یکی از دغدغه های مهم مردم شهرک طالقانی کم توجهی مسولان استانی به الحاق ۲۵ هکتار از اراضی خارج از طرح تفصیلی به این منطقه است،چرا که با جمعیت بالای ۴۰ هزار نفر و تاخیر در آماده سازی اراضی موسوم به شصت هکتاری ،فشار مضاعف زیادی بر مردم وارد شده و تقاضای ما از مسولین شهری و استانی پیگیری جدی در الحاق قسمتی از این اراضی و حل این معضل است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *