در کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان مطرح شد؛

زمینه های فعالیت های اقتصادی در سواحل خوزستان فراهم می شود

در آخرین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان بر تسهیل فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در زمینه های پرورش ماهی در قفس، گردشگری دریایی و سوخت رسانی به شناورها تأکید شد.

خورنا|هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی این اداره کل و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان نهم آذرماه سال جاری با اشاره به برگزاری نشست این کمیته به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بیان داشت: پس از بحث و بررسی موضوعات پرورش ماهی در قفس، توسعه گردشگری دریایی و استانداردسازی جایگاه سوخت رسانی به شناورهای سنتی، بر لزوم تسهیل فعالیت های اقتصادی متقاضیان در این زمینه، رعایت الزامات فنی و ایمنی و اخذ مجوزهای لازم از مرجع دریایی کشور برای تداوم فعالیت ها تأکید شد.

وی همچنین با اشاره به لیست اسکله ها و کارگاه های دریایی و ساحلی متروکه بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع تر آنها با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط و بارگزاری مستندات لازم در سامانه اخذ مجوز فعالیت تأکید کرد.

دریس در ادامه بیان داشت: در این نشست با اشاره به توقف پروژه ملی پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل کشور در خوزستان به دلیل برخی ناهماهنگی های بین بخشی، بر لزوم هماهنگی های بیشتر بین دستگاه های ذیربط و اخذ موافقت و مجوزهای لازم به منظور تکمیل پروژه مذکور تأکید شد.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به نتایج رضایت بخش ساماندهی قایق های صیادی در شهرهای ساحلی خوزستان در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل، لزوم تشریک مساعی دیگر دستگاه های ذیربط در این طرح یادآور شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *