رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خسارت دیدگان سیل در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۱۸هزار و ۲۲۷ نفر با مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات خسارت سیل معرفی شده است که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر با مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان که روز یکشنبه ۱۷ آذر با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد کیخسرو چنگلوایی گفت: تاکنون مجموع ۲۳ هزار و ۵۴۱ پرونده خسارت سیل در کارگروه‌های شهرستانی استان بررسی و تصویب شده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۵ پرونده‌ای که در سامانه سجاد ثبت‌نام کرده‌اند توسط پژوهشگاه فضایی کشور تایید نهایی و ۴۰۱ پرونده رد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: کل پرونده‌های تایید شده توسط پژوهشگاه فضایی با مبلغی بالغ بر ۴۷۲ میلیارد تومان به بانک‌ فرستاده شده است که براساس مصوبه هیات دولت و شیوه‌نامه اجرایی ضمیمه، تسهیلات آنها در قالب ۵۰ درصد تخصیصی پرداخت می‌شود.

وی به چهار هزار و ۶۰۶ پرونده خسارت سیل باقیمانده بین جهاد و پژوهشگاه فضایی نیز اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه مدعی است که این پرونده‌ها هم پوشانی دارند و اطلاعات اولیه آنها باید اصلاح شود ولی به نظر ما این کار صورت گرفته و اطلاعات مذکور مستقیما به پژوهشگاه ارسال شده است.

چنگلوایی اضافه کرد: البته برای نهایی شدن این پرونده‌های باقیمانده از سوی استان درخواست شده است که نماینده وزارت کشور و‌ پژوهشگاه برای بازدید میدانی در این زمینه به استان سفر داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان اظهار کرد: ۱۸هزار و ۲۲۷ نفر با مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات خسارت سیل معرفی شده است که از این تعداد تاکنون ۳۵۰۰ نفر با مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.