گزارش کامل هفته ۱۲ لیگ برتر فوتبال خوزستان

خورنا: فوتبال قهرمانی باشگاههای لیگ برتر خوزستان کم کم به روزهای پایانی نیم فصل خود نزدیک می شود و چیزی حدود سه هفته به زمان پایان بازیهای نیم فصل باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار خورنا، در شرایط کنونی تیم استقلال ملاثانی از ۱۲ بازی و کسب ۲۸ امتیاز در صدر جدول یکه و تنهاست.

فرهنگ با چهار امتیاز کمتر تنها حریف جدی استقلال محسوب می شود.

ناگفته پیداست دیگر تیمها از قبیل شلمچه نوین خرمشهر، نفتون مسجدسلیمان، استقلال شوشتر و پرسپولیس ویس در تعقیب صدرنشین هستند.

از آن سو تا این هفته سه تیم استقلال مسجدسلیمان، استقلال حمیدیه، شیبان باوی در انتهای جدول جا خوش نموده و در تلاشند به هر شکل ممکن از گرداب سقوط بگریزند.

به هر روی علیرغم آنکه فوتبال خوزستان در سراشیبی قرار گرفته اما هنوز هیچ کاری به انتها نرسیده است، در هفته دوازدهم در هشت بازی برگزار شده پنج پیروزی و چهار تساوی حاصل شد و ۱۹ گل از خط دروازه ها گذشت.

اقتدار استقلال ملاثانی:شلمچه نوین خرمشهر ۱….استقلال ملاثانی ۲ 

در ایستگاه دوازدهم استقلال ملاثانی بازی خود را با اقتدار آغاز کرد. این تیم جوان و منسجم به رهبری داریوش هرمزی یک بازی زیبا و باطراوت را به نمایش گذاشت و در حضور تماشاگران خرمشهری با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل یادآوران شلمچه نوین به پیروزی رسید.

دیدار پر هیجان و پر افت و خیز دو تیم در حالی که در نیمه اول یک بر صفر به پایان رسیده بود در نیمه دوم استقلال که در ترکیب تیمی خود از چند چهره جوان بهره می برد توانست توسط بازیکن تعویضی خود علی حمیدی دو گل به ثمر برساند و پیروز بازی هفته باشد.

در حال حاضر جاده قهرمانی برای آبی پوشان هموار است و با شایستگی ۲۸ امتیازی کسب کرده و در صدر  ایستاده است.

شلمچه نوین هم  اسب خود را زین کرده تا همچنان به صدر جدول نزدیک باشد. این تیم با کسب ۲۱ امتیاز در مکان چهارم قرار دارد.

شاهین هندیجان در مسجدسلیمان به دام افتاد:نفتون مسجدسلیمان  ۳….شاهین هندیجان ۲

نفتون که حالا گامهای خود را محکم بر می دارد تا همچنان مدعی قهرمانی باقی بماند پیروزی سه بر دو مقابل شاهین هندیجان موجب شد تا داشته هایش را مجددا به نمایش بگذارد.

این تیم با کسب ۲۱ امتیاز بر حسب تفاضل گل در مکان سوم جدول قرار دارد. شاهین هندیجان با دگرگونی در این فصل حکایت از تحولات جدیدی داشت ولی تا اینجای کار انتظارات فوتبال دوستان هندیجانی را برآورده نکرده است و با کسب ۱۳ امتیاز در جای سیزدهم قرار گرفته است.

میلاد دزفول زهر چشم گرفت: میلاد دزفول ۴…استقلال مسجدسلیمان ۱

تیم میلاد دزفول با نمایش مقتدرانه تیم استقلال مسجدسلیمان را با چهار گل بدرقه کرد تا با کسب هر سه امتیاز به ادامه راه امیدوار باشد و با روحیه ای مضاعف چشم به رده های بالاتر داشته باشد.

این تیم با کسب ۱۷ امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفت. در تیم میلاد علی فاتح با نه گل زده در صدر گلزنان لیگ برتر قرار دارد.

استقلال مسجدسلیمان این هفته هم شکست سنگسنی پذیرفت تا هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد. این تیم از ده بازی انجام شده خود هنوز نتوانسته امتیازی کسب کند.

دربی باوی را پرسپولیس برد:پرسپولیس ویس ۱….شیبان باوی ۰

پرسپولیس ویس و شیبان باوی دو تیم شهرستان باوی رودروی هم قرار گرفتند که قرمزپوشان ویسی در یک دیدار پر افت و خیز با تک گل قاسم بریهی بر همشهری خود شیبان باوی چیره شد.

این گل در دقیقه ۳۵ بازی رقم خورد.پرسپولیس با بهمن فریس همچنین جنگندگی بازیکنانی چون قاسم بریهی، سید نجمه، احمد خنجری، منصورسید علی و مسلم چالشتری فوتبال زیبا و سالمی را به نمایش گذاشته است و با کسب سه امتیاز در این دیدار ۲۰ امتیازی شد و برحسب تفاضل گل در رده ششم جدول قرار گرفت.

شیبان نیز که با مجید کمالی کار را خوب شروع کرد اما این حکایت دوام چندانی نداشت و ضعف در تمام خطوط سبب شده با کسب ۱۳ امتیاز در مکان چهاردهم قرار بگیرد.

توقف آبی های شوشتر ، حمیدیه و رامهرمز در خانه: استقلال شوشتر ۱…سپاهان ایذه ۱

دو تیم تازه وارد به لیگ برتر فوتبال خوزستان در شوشتر امتیازات را تقسیم کردند.

ابتدا آبی های شوشتر با یک ضربه پنالتی از حریف ایذه ای خود پیش افتاد ولی در ادامه صدرا فرخ نیا گلزن تیم سپاهان که در هفته های اخیر گلهای سرنوشت سازی برای زردپوشان ایذه ای به ثمر رساندیده است کار را به تساوی کشاند تا استقلال با ۲۰ امتیاز در مکان پنجم بایستد.

شاگردان سرقلی هم که رفته رفته خود را بالا می کشند با کسب ۱۵ امتیاز در مکان دهم قرار گرفت.

استقلال رامهرمز ۰….شاهین ماهشهر ۰

تیم استقلال رامهرمز در خانه خود به تساوی صفر بر صفر با تیم شاهین ماهشهر رسید تا دومین تساوی متوالی خود را دشت کند.

دو تیم موقعیتهای خوب گلزنی را روی شتابزدگی مهاجمان از دست دادند تا امتیازات تقسیم شود.

استقلال رامهرمز با ۱۵ امتیاز در مکان نهم و شاهین با یک بازی کمتر با ۱۳ امتیاز در مکان دوازدهم قرار گرفت.

استقلال حمیدیه ۰…آنزان ایذه ۰

استقلال حمیدیه و آنزان ایذه که وضعیت مطلوبی ندارند در حمیدیه به تساوی صفر بر صفر رسیدند.

آنزان با آنکه مهره های با ارزش و جوانی دارد دچار افت شده است و در این فصل هنوز نتوانسته از سرمایه و دانش مربی خود داریوش فارسی بخوبی استفاده کند.

آنزان از تیمهای پایین جدولی است که رشیدی عزیزی، مسعود محمودی و یحیی رحمانی  از بازیکنان خوب و آینده دار این تیم هستند.

استقلال هم با مربی دلسوز و زحمتکش خود راهی منابی راه به جایی نبرده و در قعر جدول جا خوش کرده است.

آخرین بازی هفته دوازدهم روز پنج شنبه در رامهرمز به پایان رسید: فرهنگ رامهرمز ۲…جنوب سوسنگرد ۱

تیم خوب فرهنگ رامهرمز که در تعقیب صدرنشین است در شهر خود در یک بازی حساب شده با حساب دو بر یک از سد تیم پرقدرت و سختکوش جنوب سوسنگرد گذشت.

صادق صدریان و رضا احمدی برای فرهنگ و عزیز حیدری در دقیقه نود از روی نقطه پنالتی برای جنوب گل زدند.جنوب با کسب ۱۷ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی قرار دارد.

فرهنگ رامهرمز هم با ۲۱ امتیاز در رده دوم در تعقیب صدرنشین است.

فرهنگ حالا در اندیشه راه یابی به لیگ کشوری است. این تیم راه تسخیر دروازه حریفان را بخوبی می شناسد به همین دلیل بعنوان تیم دوم جدول مطرح است.

این تیم طبق گفته محمد زنگنه که سکان رهبری فرهنگ را برعهده دارد از ابتداء اهداف خود را روی محور راه یابی به لیگ کشوری پی ریزی کرده تا شاید به این مهم نائل آید.

در تیم فرهنگ صالح شهریاری، صادق صدریان و محمد ابوالعباسی از مهره های تآثیرگذار این تیم هستند.

جنوب سوسنگرد نیز بر پایه اتحاد و همبستگی یارانش تا اینجای کار خوب نتیجه گرفته است.

سیاحی سرمربی جنوب مرز موفقعیت تیمش را یکپارچگی و یکرنگی بازیکنانش می داند که با دست خالی در صدد شگفتی هستند.

در این تیم حمیدجرفی، مهاوی حیدری و حسین بیت سعید از بهترینها هستند.

در جدول رده بندی استقلال ملاثانی با ۲۸ امتیاز، فرهنگ رامهرمز با ۲۴، نفتون مسجدسلیمان با ۲۱ امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند.

گزارش تفصیلی از یونس عبادی (خبرنگار خورنا)