مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:

پیش‌بینی بارش‌های نرمال و بالاتر از آن برای یک ماه آینده خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان خیر داد: برطبق مدل‌های هواشناسی میان مدت بارشهای خوبی در حد نرمال و بالاتر از آن برای یک ماه تا ۴۶ روز آینده پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان که امروز یکشنبه ۱۷ آذر با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در اداره‌کل این مدیریت در خوزستان برگزار شد محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: میزان بارشهای استان خوزستان از ابتدای سال زراعی تاکنون در حدود ۸۷/۲ میلیمتر بوده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته در حدود ۲۲۷/۹ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: میزان بارندگی‌های امسال تا دیروز نسبت به میانگین دراز مدت در حدود ۲۴/۱ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۱ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد میزان بارندگی در استانهای مجاور خوزستان گفت: لرستان تاکنون ۱۰۴ میلیمتر بارندگی داشته که این میزان ۱۹ درصد نسبت به دراز مدت کاهش داشته است. کهکیلویه و بویر‌احمد نیز تاکنون ۹۲ میلیمتر بارش دارد که این میزان نسبت به میانگین دراز مدت سال گذشته ۳/۲ درصد کاهش داشته است.

سبزه‌زاری بیان کرد: در دو روز گذشته روستاهای امام‌زاده عبدالله با ۱۱۲ میلیمتر، مال‌آقا ۱۱۱ میلیمتر، سوسن ۱۱۰ میلیمتر، شیون ۹۳ میلیمتر و قلعه تل با ۸۹ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در سطح شهرها نیز به ترتیب ایذه با ۸۸/۸ میلیمتر، دهدز ۶۵ میلیمتر، لالی ۶۵ میلیمتر و هندیجان با ۶۴ میلیمتر دارای بیشترین بارشها در دو روز گذشته بوده‌اند.

وی بارشهای دو روز گذشته استان را خوب توصیف کرد و افزود: البته تنها قسمتهای غربی استان مثل بستان و شوش بارشهای کمتری طی دو روز گذشته داشته است.

سبزه‌زاری اظهار کرد: دو سامانه ضعیف بارشی یکی در جمعه و دیگری در دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده وارد آسمان خوزستان می‌شود که انتظار بارش شدید از آنها وجود ندارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در پایان خبر داد: برطبق مدلهای هواشناسی میان مدت بارشهای خوبی در حد نرمال و بالاتر از آن برای یک ماه تا ۴۶ روز آینده پیش بینی می‌شود.