رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

تجهیزات مقابله با بحرانهای طبیعی خوزستان تا حد ممکن فراهم می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت بحران تا حد ممکن تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحرانهای طبیعی استان خوزستان را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز اسماعیل نجار امروز یکشنبه ۱۷ آذر ماه ۹۸ در حاشیه آیین بهره‌برداری از مرکز سیار فرماندهی مدیریت بحران خوزستان و تحویل ۱۸دستگاه خودروی شستشوی معابر در جمع خبرنگاران گفت: مدیریت صحیح در بحرانهای مختلف نقش اساسی را در کاهش خطرات جانی و مالی بازی می‌کند و البته این مدیریت به امکانات و تجهیزاتی نیز احتیاح دارد که باید در محل حادثه و در دسترس مدیر بحران قرار داشته باشند‌.

رئیس مدیریت بحران کشور ضمن اشاره به ابر بحران ریزگردها و تاثیرات مخرب آن بر سلامت و اقتصاد مردم گفت: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته نشستن گردوغبار بر روی مقره‌های برق باعث قطعی برق و به تبع آن مشکل آب برای مردم شده بود ما علاوه موتورهای برق اضطراری که قبلا برای حل مشکل آب در هنکام قطعی برق تدارک دیده‌ایم امروز نیز ۱۸ دستگاه مقره شور را هم برای استان تهیه کرده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت بحران سعی می‌کند تا جایی که ممکن است تجهیزات لازم برای مقابله با بحرانهای طبیعی استان خوزستان را فراهم کند.

در ادامه استاندار خوزستان نیز ضمن اشاره به مرکز سیار مدیریت بحران توضیح داد: این مرکز در زمان‌های وقوع بحران در محل حادثه مستقر شده و با امکاناتی که در اختیار دارد به مدیریت میدانی آن بحران می‌پردازد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۱۸ دستگاه خودرو با سه کارکرد مه‌پاشی، جدول شوری و مقره شوری نیز خریداری شده است که برای استفاده در مواقع لزوم امروز به شهرداری‌های شهرستانهای استان واگذار می‌شوند.

وی در پایان اضافه کرد: البته باید سعی شود که در آینده تعداد بیشتر و بروز تری از این دستگاههای خدمات‌رسان شهری را خریداری کنیم و به شهرداری‌های استان بسته به نوع و وسعت خدماتی که ارائه می‌دهند واگذار کنیم.