اولین گردهمایی پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

خورنا: اولین گردهمایی پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور اعضاء شورای پژوهش و ناظرین طرحهای پژوهشی این سازمان برگزار شد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این گردهمایی پژوهشی، ضمن اعطای احکام ناظرین پروژه های پژوهشی، گزارش عملکرد بخش پژوهش و روش اجرایی تعریف، تصویب، اجراء و کنترل بر طرحهای پژوهشی پرداخته شد.

 توسعه دانش و افزایش روحیه پژوهشی در بین کارکنان سازمان، تعریف طرحهای پژوهشی کاربردی و مرتبط با ماموریت سازمان، تشریح وظایف ناظرین طرحهای پژوهشی و نحوه حمایت از پایان نامه های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از عمده موضوعات مطرح شده در این گردهمایی بود.

براساس قانون، کلیه ی دستگاههای اجرایی کشور مکلف به اختصاص نیم تا ۳ درصد از اعتبارات خود به انجام امور پژوهشی و توسعه علمی و دانش و فن آوری هستند.

در این راستا، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تخصیص یک درصد از اعتبارات خود به فعالیتهای پژوهشی، شورای پژوهشی خود را به منظور مدیریت صحیح در این بخش، تشکیل داد.

این شورا با هدف سیاستگذاری و تعیین اولویت های پژوهشی، بررسی و تایید برنامه های راهبردی بلند مدت و کوتاه مدت پژوهشی، تعیین سازوکارها به منظور روان سازی فعالیت های پژوهشی و فن آوری، بررسی پیشرفت طرحهای پژوهشی در حال اجراء و بررسی گزارشهای مالی و تامین اعتبار انجام طرحها تشکیل شد.

نتایج پژوهشهای تعریف شده در این واحد تاکنون منجر به چاپ ۲ جلد کتاب، یکی در زمینه های راهبردی با عنوان “تدوین نقشه توسعه زنجیره های تولید محصولات بالادستی، میانی و پایین دستی صنایع پتروشیمی” و دیگری در زمینه محیط زیست با عنوان “گیاهان سواحل شمال غربی خلیج فارس: جزایر خورموسی، ماهشهر و مناطق مجاور” شده است.

واحد پژوهش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال اول فعالیت خود توانست با ثبت ۴۴ پروژه ی پژوهشی مقام اول را در وزارت نفت کسب کند. ۴۴ طرح پژوهشی این سازمان مجموعا با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال به تصویب معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت رسید.

این واحد همچنین به منظور تقویت و توسعه همکاری های فی مابین با هدف دسترسی و بکارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرحهای پژوهشی، مطالعاتی، توسعه ای، کاربردی، مشاوره ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیازهای سازمان به منظور دستیابی به دانش مربوطه و فناوریهای موردنیاز، اقدام به عقد تفاهم نامه های همکاری علمی – پژوهشی و فناوری با ۱۱ دانشگاه تراز اول کشور و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نموده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • میلاد سازمان منطقه ی ویژه ی اقتصادی ماهشهر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خجالتم خوب چیزیه ! تعویض نام رسمی بزرگ ترین منطقه ی اقتصادی پتروشیمی کشور که به نام امام خمینی (ره) مزین است .