حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر:

اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید،ما امروز نیازمند یک مجلس انقلابی ،کارآمد و جهادی هستیم

خورنا|باقرگل فر:امام جمعه شهرک طالقانی گفت: اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید.ما امروز نیازمند یک مجلس انقلابی ،کارآمد و جهادی هستیم، همچنان که پرتوی از انقلابی گری را در قوه قضائیه می بینیم ،ما چوب انقلابی بودن، اسلامی بودن و ولایی بودن خود را نمی‌خوریم بلکه چوب انتخاب بد را می‌خوریم

بنابه گزارش خبرنگار خبرگزاری خورنا به نقل از  روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت حضرت معصومه(س)،اظهار کرد:سفر حضرت معصومه(س) سرشار از روشنگری و برکت برای مردم بود،در آن زمان ری ، ساوه ، اصفهان و قم تقریبا از شهرهای مهم بودند؛ ری، ساوه و اصفهان قطب ‌های سنی حنفیه و سنی شافعی بودند که با حرکت حضرت معصومه(س) به منطقه قم به مهد تشیع امامی و بزرگترین مرکز در بین ایران و دیگر کشورهای عربی و جاهای دیگر تبدیل م و درخشش فراوانی نشان می‌دهد و تمام این درخشش قم مدیون حضرت معصومه (س) بوده است.

وی افزود: از زمان امام صادق (ع) در شهرهایی مانند قم، ری، خراسان و مازندران، کانون‌ های علویان به شکل منسجم در حال شکل گیری بود ولی به برکت این سفر، کانون ‌های شیعی انسجام واقعی و شکل اساسی ‌تری گرفت و تقویت شد. پس حرکت ایشان با توجه به آگاهی بوده و صرفا احساسی انجام نشده است و مهم ترین اثر آن هم این بود که قم را مرکز تشیع امامی کردند، آن هم با توجه به دو قطب سنی حنفی و سنی شافعی که در ری ،ساوه و البته اصفهان وجود داشت. پس از آن عباسیان هر چه تلاش کردند موفق به خاموش کردن چراغ شیعه نشدند.

هاشمی ادامه داد: ما می‌بینیم ایشان در منازل مختلفی در طول سفر متوقف می‌شوند و حدود ۲ ماه طول می‌کشد تا به ایران برسند، در هر توقفگاه و مکانی که وارد می‌شدند، مردم را با ولایت آشنا کرده و از ظلم و جنایت عباسیان و مسائل سیاسی روز و هم چنین مسائل دینی آگاه می‌سازند و در نهایت حضرت معصومه (س) در سن ۲۸ سالگی در روز چهارشنبه، برابر با دهم ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری در محله ستیه قم به شهادت رسیدند. شهادت ایشان به وسیله مسمومیت توسط یک زن اتفاق افتاد که در روایات هم بدان اشاره شده است.

امام جمعه شهرک طالقانی، جنگِ شناختی را هدف گیری باورها دانست و گفت: جنگی در جریان است که ادراکات ما را هدف قرار داده است! جنگ شناختی یا ادراکی؛ اینجا معنا پیدا می‏کند. جنگ شناختی، یعنی هدف قرار دادن قوّه شناخت و ادراک عموم مردم، نخبگان و مسئولان، با ایجاد تردید در هنجارها، ارزش ها، باورها و نگرش‏ ها، از طریق به دست گرفتن مدیریت ادراکات و برداشت‏ ها. به عبارتی؛ جنگ شناختی مرحله ‏ی پیشینی تغییر رفتار است. اول در ذهن ‏ها ایجاد تردید و ابهام می‏شود و به تدریج در رفتارها هم تاثیر می‏گذارد.

وی افزود: ابتداء درباره چرایی ضرورت نماز با تردیدهای جذاب، شبهه افکنی می‏شود بعد به کاهلی در نماز و ترک می‏رسد.آموزگار جامعه شناسی سال گذشته به بچه ها تلقین می کرده که من نماز را به زبان فارسی بخوانم چه اشکالی دارد! در جنگ ادراکی یکی از نقطات اصلی که آماج حمله ادراکی و شناختی دشمن می باشد، نقطه مرکزی نظام است، یعنی اسلام ناب محمدی (ص) که اسلام ولایت و امامت است. کثرت شبکه ‏های ماهواره‏ای و اجتماعی، رسانه‏ های مکتوب و نوشتاری اعم از مطبوعات و کتابهای متکثر و متعدد که برعلیه تشیع در حال فعالیت است، گواه این ادعاست.

هاشمی در ادامه گفت:حمله به تشیع هم دو گونه است: حمله مستقیم به باورهای ناب شیعی توسط شبکه‏ های معاند وهابی و…. ، حمله غیر مستقیم از طریق تحریف حقایق ناب شیعه ازطریق شبکه‏ های تشیع انگلیسی. مانند یاسر الحبیب در شبکه ماهواره ایی فدک که به مردم عراق می گفت که بغداد را ول کنید به خانه آیت الله سیستانی حمله ور شوید. پس از حمله مستقیم و غیر مستقیم به ولایت و امامت؛ هدف بعدی ولایت فقیه و مفهوم و مصداق آن به شکل حمله مستقیم و غیر مستقیم. اولی از طریق ضدانقلاب و عناصر ملی و لائیک و ضد دین، دومی ازطریق عناصر به ظاهر مذهبی، حوزوی، انقلابی و….خیلی باید مواظب باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه با اشاره به نام نویسی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی؛عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: عده ای بی‌ محابا برای انتخابات مجلس اسم‌ نویسی میکنند! اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید.ما امروز نیازمند یک مجلس انقلابی ،کارآمد و جهادی هستیم، همچنان که پرتوی از انقلابی گری را در قوه قضائیه می بینیم ،ما چوب انقلابی بودن، اسلامی بودن و ولایی بودن خود را نمی‌خوریم بلکه چوب انتخاب بد را می‌خوریم.

وی افزود: در انتخابات کسی انتخاب شود که درد مردم را بفهمد، گرسنگی را چشیده باشد،متخصص، متعهد، انقلابی کارآمد و جهادی باشد. باید کسانی انتخاب شوند که صرفاً به فکر اطرافیان خود نباشند. می گویند: چرا شورای نگهبان، فیلتری برای صلاحیت کاندیداهاست! انتخابات باید آزاد باشد و بدون فیلتر! اما نمی گویند در کدام کشور جهان انتخابات بدون فیلتر است؟! خواسته همه ما از شورای نگهبان دقیق تر و ریزتر کردن خروجی فیلتر است. باید شاخص های جدی تر و سخت تری را در نظر بگیرند تا افراد منافق، لیبرال و ناکارآمد تایید صلاحیت نشوند.

سید سلمان هاشمی با گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو؛بیان کرد: دین ‌مداری با علم آموزی هیچ منافاتی ندارد.یکی از نقشه ها و القاءات شوم دشمنان در جامعه دانشگاهی کنار گذاشتن حجاب و بی ‌تفاوتی نسبت به اصول و اعتقادات دینی به دلیل دانشجو بودن است.آموزش در دانشگاه های کشور اغلب به این دلیل صورت می گیرد که کادر پشت میز نشین را تربیت کنند و این به مرور زمان تبدیل به یک فرهنگ شده است. اما با گذشت زمان متوجه شدیم که مسیر کمی اشتباه است. چرا که با حدود ۲۸۰۰ دانشگاه در کشور، با مشکلی به نام اشتغال و بیکاری مواجه و کم کم متوجه شدیم که این سرمایه ها باید جای دیگری متمرکز می شدند. متخصصین دنیا پیشنهاد می کنند که سرمایه گذاری باید برروی دانش های مهارتی باشد. و این باعث شد تا در دنیا دانشگاه های مهارتی مورد توجه قرار گیرند. تا آنجا که در بعضی از کشورها آموزش های فنی و حرفه ای رایگان ارائه می شود.

امام جمعه شهرک طالقانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مسئول فرهنگ سازی است،گفت: نهاد آموزش و پرورش بزرگ‌ترین وظیفه در جذب علایق دانش آموزان و خانواده‌ها به آموزش‌های مهارتی دارد.آموزش و پرورش باید این نگرش را در دانش آموزان و خانواده‌ ها ایجاد کند که آینده شغلی و کیفیت زندگی افراد ارتباط جدی با آموزش ‌ها و مهارت فنی و حرفه‌ای دارد.

وی افزود: در صورت توجه به آموزش ‌های مهارتی و فنی در ساختارهای آموزشی و فرهنگی کشور، شاهد بهبود اقتصاد و افزایش تولید ناخالص ملی خواهیم بود چرا که در این صورت نهادهای اقتصادی و تولید فعال شده، تقاضا برای نیروی انسانی متخصص افزایش می‌یابد و زمینه جذب دانش آموختگانِ حوزه مهارت در اشتغال کشور فراهم می‌شود،دروس عملی، فنی، حرفه‌ای، کارگاهی و مهارت ‌های کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری باید در برنامه‌ های درسی و آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد. ارائه رشته و برنامه ‌های درسی نامتناسب با بازار کار و اقتصاد کشور یکی از عوامل بیکاری است.

امام جمعه شهرک طالقانی با انتقاد از عدم وجود درمانگاه تامین اجتماعی در شهرک طالقانی؛اذعان داشت:یکی از ضروریات شهرک طالقانی با توجه به آمار بالای جمعیت، وجود درمانگاه شبانه روزی تامین اجتماعی است که به صورت رایگان خدمات خود را برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در کنار درمانگاه خصوصی وارث ارائه کند.چرا که مشکل درمانگاه های خصوصی و غیر دولتی این است که علیرغم اعلام قرداد با کلیه بیمه ها و تأمین اجتماعی، ویزیت ، مداوا همه هزینه ها به نرخ آزاد محاسبه و از بیمار دریافت می‌شود.به عبارت دیگر، درمانگاه های بندرماهشهر تنها هزینه ناچیز ویزیت اولیه را به نرخ بیمه محاسبه کرده و مابقی خدمات پزشکی از جمله تزریق، سرم و… را بصورت آزاد محاسبه و دریافت می‌کنند.

سید سلمان هاشمی متذکر شد: در بحث واریز یارانه معیشتی یا همان یارانه بنزین ضروری است که دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا حق دیگران ضایع نشود و افراد نیازمند نیز مشمول این طرح شوند چرا که خانوارهای بسیاری علیرغم داشتن شرایط لازم جهت دریافت یارانه بنزین، هنوز از دریافت یارانه معیشتی عقب مانده اند.

وی یادآور شد: شرکت پتروشیمی امیرکبیر در آزمون استخدامی خود از کسانی که دارای مدرک لیسانس شیمی هستند استخدام به عمل می آورد، جوانان جویای کار می توانند با مراجعه به سایت و ثبت نام در آزمون از این فرصت استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با قدردانی از زحمات شهرداری منطقه سه ؛گفت: با حضور شهردار جدید در شهرک طالقانی کارهای خوب و جهادی در سطح شهر در حال اجرا و انجام است و امیدواریم این رویه ادامه داشته باشد و پروژه های نیمه تمام شهرداری از جمله پارک اخر خیابان اتحاد به بهره برداری برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که دو خانوار یا بیشتر در یک منزل زندگی می کنند می توانند با مراجعه به اداره برق کد خانوار جهت تخفیف تحویل بگیرند، همچنین افراد بی بضاعت و تحت پوشش موسسات خیریه می توانند جهت قسط بندی قبوض برق به دفتر امام جمعه مراجعه نمایند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *