رشد ۴۰ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۴۰ درصدی صادرات کالا در بندر خرمشهر طی هشت ماهه سالجاری خبر داد.

خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نور اله اسعدی گفت:  از ابتدای سالجاری تاکنون بارگیری یک میلیون ۵۷۱ هزار و ۲۰۲ تن کالا در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی این مدت را یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۴۷ تن عنوان کرد و افزود:  این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد:  طی این مدت تردد ۲۶۷ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۴۳ درصدی برخوردار است.

اسعدی به رشد ۴۲ درصدی  میزان بارگیری جنرال کارگو در بندر خرمشهر  اشاره داشت و گفت:   از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۱۵ تن کالای عمومی  از مسیر دریایی  بندر خرمشهر صادر شده است.

شایان ذکر است بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله،مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس،اتصال به کریدور بندر امام خمینی ،شلمچه و عراق و بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهم ترین بندر جنوب غربی کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می شود.