معاون اداره کل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:

کاهش ۷۷ درصدی حجم بارندگی‌ها در خوزستان/ سیستم بارشی جدید از جمعه آینده به استان وارد می شود

معاون اداره کل هواشناسی استان خوزستان عنوان کرد: حجم بارشها در استان خوزستان از ابتدای سال زراعی جاری تا الان ۴۹/۲ میلیمتر بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ میانگین بلندمدت ۱۴ درصد و از لحاظ حجم بارشها ۷۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در هفدهمین شورای هماهنگی آب و برق استان که امروز سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸ در محل اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد محمد ثابت گفت: از ابتدای سال زراعی تا الان میزان بارشها در کل کشور به ۴۱/۶ میلمتر رسیده است که این مقدار نسبت مدت مشابه سال گذشته از لحاظ میانگین بلند مدت ۱۱ درصد و‌ از لحاظ حجم بارش ۱۸ درصد افزایش داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی استان خوزستان عنوان کرد: حجم بارشها در استان خوزستان نیز از ابتدای سال زراعی جاری تا الان ۴۹/۲ میلمتر بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ میانگین بلندمدت ۱۴ درصد و از لحاظ حجم بارشها ۷۷ درصد کاهش داشته است.

وی در مورد میزان بارندگیها در استان خوزستان طی ۲۴ سال ساعت گذشته گفت: هندیجان ۵۰ میلیمتر، حسینه ۴۴/۳ میلیمتر، دهدز ۳۵ میلیمتر، ماهشهر ۳۲/۱، ایذه ۳۱ میلیمتر، مسجدسلیمان ۱۸ میلیمتر و اهواز نیز ۱۲ میلیمتر تا صبح امروز بارندگی داشته است.

ثابت خبر داد: براساس پیش‌بینی‌های میان مدت از اواخر آذرماه میزان بارندگی‌ها در سطح استان و کشور کاهش پیدا می‌کند بطوریکه این بارشها در استان خوزستان در ماههای دی و بهمن نرمال یا کمتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: اما در بازه‌های کوتاه مدت یعنی ۳۰ تا ۴۰ روزه آینده، ما هر ۱۰ تا ۱۵ روز شاهد ورود سامانه‌های بارشی به استان خوزستان خواهیم بود که بیشترین بارشها در این مدت نیز به صورت تجمعی در مناطق شمالی و شمال شرقی استان به وقوع خواهد پیوست.

وی در مورد پیش‌بینی میزان بارندگی‌ها در استانهای همجوار خوزستان گفت: با توجه به مدلهای هواشناسی طی ۳۰ تا ۴۰ روز آینده بیشترین میزان بارشها در مناطق غربی چهار محال بختیاری صورت خواهد گرفت و در دیگر استانهای اطراف خوزستان نیز مانند ایلام، لرستان و ‌کهکیلویه و بویر احمد هم میزان بارشها ۲۰ درصد نسبت به غرب چهار محال و بختیاری کاهش پیدا خواهد کرد.

ثابت در پایان اظهار کرد: یک سیستم بارشی جدید از جمعه آینده به خوزستان وارد می‌شود و تا روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.