روند مطلوب تولید و فروش در هلدینگ خلیج فارس

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: روند تولید، فروش و صادرات در بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور به‌خوبی انجام می‌شود.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جعفر ربیعی در حاشیه نمایشگاه کیش‌اینوکس با ارائه گزارش تازه‌ترین فعالیت‌های این شرکت در بورس اظهار کرد: هم‌اکنون شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس  ۴۰ درصد صنعت پتروشیمی کشور را مدیریت می‌کند که این موضوع سبب شده است ۴۰ درصد صادرات انواع محصولات پتروشیمی کشور نیز از طریق شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس انجام شود.

وی با اشاره به تولید طیف وسیعی از محصولات پتروشیمی در زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس گفت: از آنجا که این شرکت نقش تعیین‌کننده‌ای در تأمین نیاز صنایع پایین‌دست پتروشیمی دارد، حضور خود را نیز در بورس کالا افزایش داده است تا جایی که شاهد فزونی عرضه محصولات پتروشیمی نسبت به تقاضای آن در برخی روزها هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با مناسب توصیف کردن روند تولید، فروش و صادرات در بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور ادامه داد: باوجود تحریم‌ها، امور صادرات به‌خوبی انجام می‌شود و بازگشت ارز پتروشیمی‌ها به‌ سامانه نیما نیز سبب شده شاهد آرامش در فضای بازار ارز باشیم.

ربیعی درباره عرضه دیگر زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس در بورس گفت: خوشبختانه پارسال و امسال دو شرکت سرآمد یعنی پتروشیمی‌های پارس و نوری را در بورس عرضه کردیم که هم برای بازار سرمایه و هم سهامداران خاطره خوشی را بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه راهبرد هلدینگ خلیج فارس حضور حداکثری در بازار سرمایه است، تصریح کرد: در نظر داریم دو پتروشیمی تندگویان و ارومیه را تا پایان سال وارد بورس کنیم که امور پذیرش این دو شرکت به بورس به‌خوبی انجام شده است، همچنین امیدوارم پتروشیمی آریاساسول نیز تا پایان امسال، وارد بورس شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس درباره افزایش سرمایه این مجموعه گفت: همان‌طور که در مجمع اخیر شرکت قول افزایش سرمایه در دو ماه آینده را دادیم، اکنون اعلام می‌کنم این پروژه بی‌شک تا یک ماه آینده انجام می‌شود و سرمایه شرکت از ۹۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته بوده است و همه افرادی که در این زمان سهامدار شرکت باشند مشمول این افزایش می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *