در نشست مجمع جوانان خوزستان با نماینده ولی فقیه مطرح شد:

مشکلات کشور به دلیل عدم جوانگرایی در مدیریت است/ راه مشارکت حداکثری در انتخابات از تایید حداکثری کاندیدها می گذرد/ برخی از آنها که حوادث بنزینی را رقم زدند اغتشاشگر نبودند/ ۸۰ درصد شریان حیاتی کشور در دست خوزستانی ها است اما وضع ما این چنین است

مجمع جوانان خوزستان با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد.

به گزارش خورنا؛ در این دیدار که عصر روز دوشنبه ( ۴ آذر ۹۸) در مسجد رضوان برگزار شد، بیش از ۴۰ نفر از اعضای مجمع جوانان خوزستان باحجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز دیدار و گفتگو کردند.

 مشکلات اقتصادی کشور زاییده تفکر مدیرانی است که پس از سالها هنوز صندلی های مدیریتی خود را رها نکرده اند

سید عبدالهادی آرامی، رئیس مجمع جوانان خوزستان با گرامی داشت سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج، آن را یکی از ثمرات پربرکت انقلاب دانست و گفت: اگر در جنگ ما وجبی از خاک خود را از دست ندادیم به خاطر سرداران جوان شهیدی چون باکری و همت و بقایی و دقایقی و شمایلی و بروجردی و … بود.

آرامی بیان کرد: اگر در جبهه های جنگ پیروز شده ایم اتکای به نیرو و تخصص جوانانی بود که آنچه داشتند را در طبق اخلاص نهادند.

وی با اشاره به مشکلات کنونی کشور و مسائل اخیر پیرامون گرانی بنزین گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی که هم اکنون در کشور داریم زاییده تفکر مدیرانی است که پس از سالها هنوز صندلی های مدیریتی خود را رها نکرده اند.

رئیس مجمع جوانان خوزستان تصریح کرد: برخی از این مدیران نه خود را به علم روز مسلح کرده اند، نه انگیزه ای برای ایجاد تحول و نه توانی برای ادامه کار دارند و لازم است با توجه به تاکید مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، کار به جوانان سپرده شود و یک انقلاب مدیریتی صورت پذیرد.

آرامی با توجه به مشکلات پیش آمده برای کشور و چشم طمع آمریکا و ایادی منطقه ای آن از نماینده ولی فقیه در خوزستان درخواست کرد تا در انتخابات پیش رو برای جذب مشارکت حداکثری اقدام به حمایت از تایید حداکثری کاندیداهایی نماید که در چارچوب قوانین کشور فعالیت می کنند و از دو جناح حمایت کند.

بسیاری از اعتراض کنندگان اغتشاش گر نبودند 

یاسین افرا دیگر عضو مجمع جوانان در این جلسه گفت: ما هنوز هم به صندوق های رای ایمان داریم و معتقدیم سربلندی این کشور تنها از مسیر صندوق رای می گذرد. باید همه تلاش خود را بکنند تا مشارکت حداکثری رخ دهد.

وی با اشاره به درگیری ها و مشکلات کنونی کشور گفت: واقعیت این است که برخی از آنها که این حوادث را رقم زدند اغتشاشگر نبودند و بین آنها افرادی وجود داشت که از لحاظ اقتصادی مستاصل شده بودند. ما باید در محاسبات خودمان به این نکته اهمیت ویژه ای بدهیم و دولت باید در برطرف کردن موانع رشد اقتصادی و رونق تولید راهکارهای عملی ارائه دهد.

باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه شود

سید جلال نژادفاضل عضو مجمع ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه بابت وقتی که در اختیار جوانان قرار داده اند مطالبی مطرح کرده و از نماینده محترم ولی فقیه خواستار رسیدگی شد.
نژاد فاضل اهم مطالب ذکر شده خود را لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب و استقاده از جوانان، لزوم مبارزه قاطع با فساد، دوری از منیت ها و توجه به اتحاد و همدلی همه مسئولین، ایجاد فضای باز نقد و تقویت رسانه ها، تقویت سامانه های مردمی شکایات، ارتباط نزدیکتر مسئولین با مردم بخصوص جوانان و لزوم تبعیت از قانون اساسی و ولایت فقیه برای رسیدن به اهداف انقلاب برشمرد.

امکانات ورزشی جوانان در خوزستان فاجعه بار است
در ادامه مراسم، مصطفی ابدام عضو دیگر مجمع مطالبی پیرامون تهدیدات و چالش هایی که جامعه جوان و ورزش استان با آن مواجه شده است بیان کرد و گفت: مجموعه های ورزشی در جهان امروز مراکزی هستند که پر تراکم ترین گردهمایی ها و همایش های انسانی را برگزار می کنند. برای حضور پر شور و هیجان در ورزشگاه های استان باید اصول و ضوابط مدرن و فراگیر برای تأمین سلامت و امنیت فعالیت های ورزشی و عموم مراجعه کنندگان به اماکن پیش بینی و اعمال شود. تجارب ناگوار سال های اخیر ورزشگاه های استان بر اثر سهل انگاری برنامه ریزان و مدیران استانی به وقوع پیوست که خاطر هر فرد خوزستانی و شهدای عزیز را به درد آورده است.
وی هم چنین ادامه داد: مساحت سرانه اماکن و تأسیسات ورزشی در کشورهای مختلف متفاوت است. در فرانسه به ازای هر واحد مسکونی معادل ۲۵ متر مربع برای فضای سبز و اماکن ورزشی مورد نیاز پیشنهاد شده است. اما متأسفانه این رقم در استان خوزستان با توجه به منابع عظیم نفتی در نوع خود فاجعه بار است. لذا با این شرایط هر ساله شاهد رشد اعتیاد و بیماری های قلبی عروقی در بین استان هستیم. امروز باید مسئولان استانی اعم از شهرداری و سازمان ورزش و جوانان استان و سایر نهادهای ذی ربط پاسخگوی این مسئله باشند.

 ۳۰ سال است فضا برای تمام جریان ها در کنار یکدیگر باز است

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این نشست بعد از صحبت های اعضای مجمع جوانان خوزستان بیان کرد: در زمان انتخابات می گویند اوضاع بد به دلیل سوء مدیریت است اما بعد از انتخابات تحریم ها را عامل این شرایط می دانند.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد با اشاره به اینکه حدود ۳۰ سال است فضا برای تمام جریان ها در کنار یکدیگر باز است، اذعان کرد: ما تنها دو جریان داریم؛ انقلابی و غیر انقلابی. این فرمان امام است و هر فردی که در جریان انقلابی اصولگرا یا اصلاح طلب باشد برای ما فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه در جریان ناآرامی ها و اعتراضات اخیر علی رغم اینکه برخی گفته ها مطابق میل مسئولان نبود به آنها گفتم که ۸۰ درصد شریان حیاتی کشور در دست خوزستانی ها است اما وضع ما این چنین است و مناطقی مانند خرمشهر، شهرک طالقانی ماهشهر و حتی برخی نقاط مرکز استان از جمله ملاشیه، کوی مشعلی و کوی علوی به دلیل سوء مدیریت اوضاع خوبی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: ظرف یک شب بنزین به لیتری سه هزار تومان رسید و اعلام شد کسی حق ندارد قیمت ها را افزایش دهد، بطور مثال رانندگان تاکسی و کامیون دارها حق افزایش قیمت ندارند اما قیمت قطعات و لاستیک ماشین افزایش پیدا کرده است که این نارضایتی باعث می شود در آینده کامیون دارها اعتصاب کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد خاطر نشان کرد: از اول انقلاب تاکنون بستر برای ابراز اعتراضات برای هر فردی فراهم است اما اگر در خیابان اعتراض و ناآرامی شود از آن سوء استفاده می شود همانطور که در اغتشاشات اخیر مشخص شد تعداد زیادی از دستگیرشدگان اغوا شده بودند بطور مثال در خرمشهر از حدود ۲۰۰ نفری که اعتراض کردند چهار نفر سردسته ی ناآرامی ها بودند.

وی عنوان کرد: از یکسو فردی ممکن است ۲ ماه حقوق نگرفته باشد اما از طرفی دیگر تعدادی از مسئولان خانواده ی خود را به خارج از کشور فرستاده باشند و این مشخص است در زمانی که بنزین گران می شود دچار فشار نخواهند شد.

نماینده ولی فیقه در خوزستان با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از کارخانه ها در خوزستان ورشکست شد، تصریح کرد: با کولبری که یک کالای قاچاق از آن می گیرند برخورد شدید می شود  اما ۵۰۰ کانتینر به بهانه ی خروج از مرز جابه جا شد و به تهران و اصفهان منتقل شدند.

حجت الاسلام موسوی فرد خاطر نشان کرد: اگر شهرام جزایری توانسته به چند مسئول رشوه دهد علاوه بر خودش باید آن فردی که رشوه را گرفته نیز محاکمه شود همچنین کسی که باعث شده یک نوجوان ۱۶ ساله اعتراض خود را به خیابان بیاورد هم باید محاکمه شود.

وی تاکید کرد: جنگ هایی در هفت سال اخیر در کشور سوریه اتفاق افتاده که اکثر منازل بوسیله ی مواد منفجره تخریب شده و اگر تدبیر رهبری نبود و ما در سوریه با دشمنان نمی جنگیدیم باید این ویرانی ها را در تهران، کرج و خوزستان داشتیم.

نماینده ولی فیقه در خوزستان یادآور شد: عده ای معترض هستند که چرا درحالیکه کشور ما فقیر دارد به  آنها کمک می کنیم در صورتیکه ما به خودمان کمک می کنیم زیرا هدف اصلی دشمنان سوری ها سقوط انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی فرد توضیح داد: قبل از انقلاب اکثر پزشکان بیمارستان ها و درمانگاه ها هندی و پاکستانی بودند اما امروز در سایه ی بستری که انقلاب ایجاد کرد در زمینه پزشکی بسیار پیشرفت داشتیم، آن دوران  مجموع تعداد پزشکان ۱۴ هزار بود اما اکنون چندین برابر این تعدا پزشک داریم و در منطقه از این لحاظ حرف اول را می زنیم که این برای ما افتخار است.

وی تصریح کرد: در دهه ی ۶۰ ما دورانی را طی کردیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی اموال عمومی را آتش زدند و حدود ۱۷ هزار انسان را کشتند زیرا فکر می کردند با این کار انقلاب نابود می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در زمان انقلاب اسلامی سایر کشورها از دادن حتی یک سیم خاردار و یک فشنگ که قادر به ساختن آن نبودیم امتناع می کردند، افزود: بالغ بر ۸۳ کشور دنیا بطور مستقیم و غیر مستقیم از حکومت بعثی عراق حمایت می کردند و تنها لیبی و سوریه تا حدودی به ایران کمک می کردند.

حجت الاسلام موسوی فرد اضافه کرد: از ۳۳ کشور اسیر داشتیم اما جوانان آن روز در برابر این قدرت ها ایستادگی کردند و بعد از هشت سال نه تنها یک وجب از خاک میهن را در اختیار آنها قرار ندادیم بلکه درنهایت بعنوان کشوری که به آن تعدی و تعرض شده بود در شورای امنیت و سازمان ملل متحد پذیرفته شدیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ۴۰ سال تمام توان خود را برای نابودی نظام به کار گرفتند، اذعان کرد: رمز پیروزی ما در برابر قدرتمندترین دولت های آن دوران از جمله آمریکا و شوروی و تمام کشورهایی که از هم حمایت می کردند وجود ولایت فقیه بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آمریکایی ها بیان داشتند فشار  و جنگ اقتصادی که علیه ایران به راه انداختیم در تمام دنیا بی سابقه است و اعلام کردند یک درصد از این فشارها اگر بر یک کشور اروپایی تحمیل شود ظرف مدت ۶ ماه متلاشی خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند مذاکره با آمریکا ممنوع و در ۳۰ سال اخیر نیز حضرت آیت الله خامنه ای که همان شیوه را دنبال می کرد نیز همین صحبت را کردند، زیرا مذاکره باید به شیوه ی دوطرفه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر دست مسئولان برای مذاکره با آمریکا باز بود و مقام معظم رهبری دائما از آنها تعریف و تمجید می کرد از آن جهت که افسرانی هستند که در جبهه ی دشمن می جنگیدند، اما این رویه هیچ ثمری نداشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه گفتند همه ی بن بست ها به این دلیل است که ما با آمریکا رابطه نداریم، اظهار کرد: بعد از ۶ سال مذاکره نتیجه ای حاصل نشد و وزیر امور خارجه اعلام کرد که حتی به ما اجازه ی تشکیل یک حساب بانکی در انگلستان را نمی دهند، قرار بود تحریم ها برداشته شود اما چه شد؟

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد تشریح کرد: دلیل اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا کرد این بود که مسئولان به سخن مقام معظم رهبری رسیدند که از ۱۰ سال پیش فرمودند اقتصاد مقاومتی علاج کار است.

وی با بیان اینکه مسئولینی که امروز در مسند کار هستند یا منتسب به ما هستند یا منتخب ما بوده اند و از این دو حال خارج نیست، ادامه داد: در سال های اخیر مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را قبول نداشتند و فرمودند اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهید، یعنی همزمان که تولید باید افزایش پیدا کند مرزها بسته شوند و کالای قاچاق از بین برود.