مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

خوزستان رتبه اول برگزاری مانورهای سراسری زلزله در مدارس کشور را دارد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: در سه سال اخیر استان خوزستان توانسته است در بحث برگزاری مانورهای سراسری زلزله در مدارس رتبه اول کشوری را کسب کند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز کیامرث حاجی زاده در حاشیه مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس استان خوزستان که با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» امروز چهارشنبه ششم آذر ماه ۹۸ در مدرسه دخترانه بعثت و مائده برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث ایمنی مدارس و مراکز آموزشی در برابر زلزله یکی از مباحثی است که باید به جد در استان مورد توجه قرار بگیرد چرا که این مکانها محل تجمع قشر جوان و آینده ساز مملکت هستند و اگر خدای ناکرده در این محلها زلزله‌ای به وقوع بپیوندد تلفات انسانی بالا خواهد رفت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: در سه سال اخیر با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده استان خوزستان توانست در بحث برگزاری مانورهای سراسری زلزله در مدارس رتبه اول کشوری را کسب کند.

وی ضمن ابراز رضایت از برگزاری امسال بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی مدارس در استان خوزستان گفت: از آنجایی که زلزله امری غیر قابل پیش‌بینی است ما باید سعی کنیم که در کنار ارتقا فرهنگ ایمنی و پیشگیری در بین مدیران استان، به بحث ایمنی مدارس و دادن آموزشهای لازم به دانش آموزان نیز به عنوان جامعه هدف توجه لازم داشته باشیم.

حاجی زاده با بیان اینکه خوزستان از جمله استانهایی است که بر روی گسل‌های فعال زلزله واقع شده است اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه بیشترین منطقه‌ای از کشور که سال گذشته دچار زمین لرزه شد منطقه گوریه شوشتر بود که زمین آنجا در آن ایام ۱۲۰ بار لرزید.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ضمن اشاره به زلزله ۵/۷ ریشتری امسال مسجدسلیمان گفت: ما در این حادثه که یک مورد تلفات جانی و بالای ۱۲۰ مصدوم داشت نیز مانند حادثه سیل اخیر توانستیم ضمن بسیح کلیه امکانات استان آن را به خوبی مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در حادثه زلزله مسجدسلیمان ریزش بخش عظیمی از مدارس نوساز این شهرستان بود اتفاقی که لازم است مسئولین نوسازی مدارس، اداره‌کل آموزش و پرورش، نظام مهندسی استان و ‌همچنین ناظرهای فنی به آن توجه کافی داشته باشند.

حاجی زاده در پایان خاطر نشان کرد: در بحث پیشگیری از زلزله هر چقدر که هزینه شود مانند سرمایه گذاری است چون در غیر این صورت برای مقابله و بازسازی باید صدها برابر آن را هزینه کرد ‌کما اینکه اگر خدای ناکرده تلفاتی جانی هم به وجود بیاید به هیچ عنوان مسئله قابل جبرانی نخواهد بود.