مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

بیش از ۳۰ درصد مدارس استان خوزستان دچار فرسودگی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به صورت میانگین بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان خوزستان فرسوده هستند و نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در حاشیه مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس استان خوزستان که با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» امروز چهارشنبه ششم آذر ماه ۹۸ در مدرسه دخترانه بعثت و مائده این شهرستان برگزار شد کورش مودت خوزستان را یکی از کانونهای زلزله‌خیز کشور دانست و افزود: آخرین زمین لرزه به وقوع پیوسته در استان خوزستان مربوط به شهرستان مسجدسلیمان است و در این حادثه بیش از ۶۳ واحد آموزشی به علت تخریبی که در آنها به وقوع پیوست نیاز به مرمت و مقاوم سازی دارند که اکنون این مهم در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن تاکید به لزوم کسب آمادگیهای لازم برای کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از حوادث زلزله در واحدهای آموزشی استان گفت: آموزش‌های انسانی و مقاوم سازی مدارس در کنار انجام مانور‌های عملیاتی می‌تواند نقش به سزایی در کاهش تلفات و ارتقا سطح آمادگی دانش‌آموزان در امر مقابله با زلزله داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه استان خوزستان به صورت ویژه آموزشهای لازم در زمینه مقابله با زلزله را در طول سال تحصیلی کسب کرده‌اند اظهار کرد: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس استان خوزستان امروز در چهل مدرسه استان به صورت همزمان برگزار می‌شود و در این مانور بیش از ۱۲۰ هزار عضو سازمان دانش‌آموزی استان مشارکت دارند.

مودت در پایان ضمن اشاره به چالشها و مشکلات آموزش و پرورش استان خوزستان در زمینه تامین نیروی انسانی و فضاهای آموزشی مناسب گفت: در حال حاضر به صورت میانگین بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان خوزستان فرسوده هستند و نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارند.