آگهی ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

آگهی ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری اهواز متن کامل آگهی ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر منتشر شد.

 

در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی آن، بدینوسیله به اطلاع اهالی محترم حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون می رساند که ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۰ تا ۱۳۹۸/۹/۱۶ جمعاً به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد. لذا داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده به همراه داشتن مدارک ذیل به این فرمانداری یا ستاد انتخابات کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.
۱. اصل کارت ملی و سه نسخه از تصویر آن

۲.اصل شناسنامه عکسدار  و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن

۳.عکس جدید ۴×۳ ده قطعه ( ترجیحا با زمینه روشن )

۴.اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و معادل که معتبر باشد.

۵.اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبولی استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
۶. اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند؛

۱. اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

۲.تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۳.ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه

۴.داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن

۵.نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه

۶.سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی

۷.حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام

تبصره ۱- داوطلبان اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی التزام عملی به اسلام، مذکور در بند ( ۱ ) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.

تبصره ۲- هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود.

بر اساس قانون تفسیر ماده ( ۲۸ ) که در تاریخ ۱۳۹۰/۵/۱۲ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

در ضمن به استناد تبصره ۲ ماده ۹ قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند. در غیر اینصورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می گردند.

همچنین به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور چنانچه داوطلبی پس از ثبت نام بصورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری اهواز مرکز حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون یا وزارت کشور اعلام نمایند  عدول از انصراف هم پذیرفته نیست.