لایروبی دهانه رودخانه زهره تا بندر سجافی

خورنا : بهروز فرج‌الهی اظهار داشت: رودخانه زهره با مستعد بودن و ظرفیت فراوان در این منطقه اقتصاد و تجارت شکوفایی را به ارمغان آورده است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی رودخانه زهره در این منطقه باید مورد توجه بیشتر مسئولان واقع شود، افزود: هندیجان از محروم‌ترین و جنوبی‌ترین مناطق استان است که از نظرها مغفول مانده است.
فرماندار هندیجان تصریح کرد: لایروبی دهانه رودخانه زهره تا بندر سجافی از جمله اقداماتی بوده که از مدت‌ها در دستور کار قرار داشته و به‌زودی به اجرا درمی‌آید.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار مورد نظر در این خصوص بیان کرد: به منظور لایروبی دهانه این رودخانه تا بندر سجافی اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در نظر گرفته شده است.
فرج‌الهی اهداف اجرای این طرح را چنین عنوان کرد: این طرح به منظور تسهیل پهلوگیری شناورها در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: بسط و توسعه صادرات و واردات با افزایش فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بندر سجافی باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار خواهد شد.
فرماندار هندیجان با بیان اینکه اشتغال نیز از مواردی است که در این شهرستان به‌ معضل مبدل شده تصریح کرد: استفاده از نیروهای بومی در بخش‌های مختلف و پروژه‌های اجرایی این شهرستان به‌مراتب می‌تواند رفع بیکاری را رقم بزند.
وی با تأکید به اثر مثبت توسعه فعالیت بنادر کوچک از جمله بندر سجافی را به عنوان ایجاد فرصت‌های تازه شغلی اشاره کرد و افزود: هندیجان به دلیل نداشتن منابع نفت و گاز از وجود شرکت‌های پتروشیمی بی‌بهره مانده و همین امر موجب عقب‌ماندگی منطقه شده است.
فرج‌الهی با اشاره به اینکه شهروندان هندیجانی نیز باید چون دیگر مردم این استان از امکانات و اعتبارات شهرهای نفت‌خیز بهره‌مند شوند، تصریح کرد: توجه به مناطق خوزستان با توجه به یادآوری دوران سخت جنگ تحمیلی از ملزومات است.
وی گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد پیشرفت و ارتقای این شهرستان در حد مطلوب باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *