سيد سلمان هاشمي امام جمعه شهرك طالقاني بندرماهشهر:

ناامنی بزرگ‏ترین مصیبت برای هر جامعه و کشوری است/مطالبه گری و اعتراض حق مردم است اما با روشی اصولی و درست

خورنا|باقرگل فر:بنابه گزارش خبرنگار خبرگزاری خورنا به نقل ار روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر روز جمعه(۱ آذر ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن هفته بسیج،اظهار کرد: بسیج صرفا یک ارگان نظامی نیست، یک فکر بلند و تاثیرگذار است که در همه اقشار و اصناف جامعه اعم از: دانش آموز، دانشجو، طلبه ، استاد، مدرس ، پزشک ،مهندس ، هنرمند، نویسنده، اهل رسانه ،کارگر و کاسب نمود دارد.

وی افزود: در تفکر بسیجی خلبان نیروی هوایی مانند شهید عباس بابایی و امیر نیروی زمینی مثل شهید صیاد شیرازی، بسیجی است.این تفکر مکان و جغرافیا هم نمی‏شناسد در هر جای منطقه ؛ ازلبنان و سوریه و یمن و عراق و بحرین تا نیجریه و قلب اروپا و آمریکا، میتوان ردّ پای تفکربسیجی را مشاهده کرد، تفکر بسیجی همان، تفکر مقاومت همه جانبه در همه عرصه هاست؛ چرا که بسیج “حرکتی مردمی، برای مردم، واز همه قشرهای مردم است .

هاشمی ادامه داد: اشتغال زایی و حل مشکل بیکاری در مناطق محروم با ایجاد بیش از۳۰۰هزار شغل پایدار بدون اتکا به بودجه دولتی و در شرایط تحریم اقتصادی کشور و کمک به اقتصاد مقاومتی با راه اندازی کسب و کارهای کوچک و بنگاه های زودبازده یکی از کارهای بزرگ بسیج سازندگی در مناطق محروم کشور بود، درشرایط تحریم اقتصادی کشور بسیج سازندگی میتواند ، با توانمندسازی اقشار محروم جامعه و به فعلیت رساندن توان و نیروی کار و فعالیت اقتصادی این قشر از جامعه، ضمن رفع محرومیت های مختلف آنان، به حل مشکلات اقتصادی کشور اقدام نماید و تلاش دشمنان در عرصه جنگ نرم و ناامیدسازی اقشار محروم جامعه از نظام اسلامی را ناکام خواهد گذاشت.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی ما ورود بسیج سازندگی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهرستان بندر ماهشهر خصوصا شهرک های محروم و کم برخوردار از جمله شهرک ولایتمدار طالقانی است که این محرومیت ها را به حداقل برسانند، روز گذشته در سمینار ائمه جمعه استان که با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شده بود به استاندار ، سرداران سپاه و… تاکید کردم که پیگیر مشکلات و نابسامانی های شهرک باشند و بر رفع محرومیت و اشتغال جوانان این شهرک همت کنند.

سید سلمان هاشمی با اشاره به حوادث و آشوب های امنیتی اخیر؛عنوان کرد: به دنبال مصوبه سران قوا، حوادثی در روزهای اخیر در برخی ازشهرهای کشور اتفاق افتاد، متاسفانه مشکلاتی هم بوجود آمد.عده ای جان باختند و مراکزی تخریب شد، آتش زدن بانکها و برخی مراکز دیگر ، ورود اشرار و اتسانهای ناباب، کینه ورزان و برخی جوانان که تحت تاثیر هیجانات قرار گرفتند موجب به بار آمدن مفاسدی شد. این آتش زدن و تخریب موجب ناامنی هایی شد. نا امنی برای یک کشور بزرگترین مصیبت است.

وی افزود: یک شبه بیدار شدیم و دیدیم که نرخ بنزین ۲۰۰ درصد افزایش یافته است، این یک شوک روانی به مردم وارد کرد و تبعاتش را دیدیم ،حداقل دولت زمینه سازی می کرد، یارانه بنزین را همچنان که مقام معظم رهبری به رئیس جمهور فرمودند، قبل از اعلام نرخ بنزین واریز می کردند، مردم نسبت به افزایش قیمت در روزهای اول دست به اعتراض و تجمعات زدند، اما اشرار با خط گیری از اربابانشان وارد میدان شدند و دست به اتش زدن اموال عمومی و تخریب زدند. به تعبیر مقام معظم رهبری این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمیکند جز اینکه علاوه بر هر مشکلی که هست، ناامنی را هم اضافه میکند. ناامنی بزرگ‏ترین مصیبت برای هر جامعه و کشوری است

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: مطالبه گری و اعتراض حق مردم است اما با روش اصولی و درست، آیا آتش زدن اماکن عمومی مانند ادارات یا مساجد، مطالبه گری است؟ چپاول اموال مردم و سرقت که در برخی مناطق رخ داده بود آیا مطالبه گری است ؟ قطعا این اتفاقات کار مردم فهیم، مومن و بصیر ما نیست بلکه کار عده ای از اشرار است که در آینده ای نه چند دور شناسایی خواهند شد که بعضی ها از کجا آمده و قصد تخریب داشتند. الحمدلله مردم فهیم و مومن شهرک طالقانی صف خودشان را از این اشرار جدا کردند، درست است که برخی از جوانان ما هم از روی هیجان با آنها همراهی کردند، از دستگاه های متولی می خواهیم کسانی که هیچ سابقه ای نداشتند و بی گناه هستند هر چه زودتر به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که با توکل به خدا و برکت اهل بیت علیهم السلام، سه شنبه گذشته به همراه برخی از بزرگان منطقه وارد میدان شدیم و پس از نشستی با سردار قرارگاه کربلا در مسجد و صحبت با سردارنیروی انتظامی استان ، اجازه دادند که قائله را ختم به خیر کنیم و خوشبختانه با اعلام موافقت از سوی آنها نیروها را به بیرون از شهرک هدایت کردند و از مردم فهیم شهرک طالقانی تشکر ویژه ای دارم که این ندا را لبیک گفتند و با احترام متفرق شدند و الحمدلله امنیت به شهر بازگشت.

هاشمی یادآور شد: در هفته گذشته به مطالبات نیروهای شرکت تلاش گران بندر زیر مجموعه پتروشیمی کارون اشاره کردیم که پنج نفر از آنها اخراج شدند و چنانچه بر سرکار خود بازنگردند قضیه پیمانکار افشا خواهد شد، یکی از دلایل اخراج این نیروها درخواست فیش حقوقی بود که پیمانکار در فیش حقوقی این نیروها مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان امضا می گرفت اما تنها فقط مبلغی در حدود یک میلیون و هفتصد الی نهصد به آنان پرداخت میکرد، این هم نمونه ای از دزدی در روز روشن است،متاسفانه وقتی نیرویی درخواست شفاف سازی حق و حقوقش را دارد اینگونه از سرکار اخراج می شود!

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به افزایش قیمت ناوگان حمل و نقل؛خاطر نشان کرد: قیمت باید کنترل شود و این کار میسر نخواهد شد مگر اینکه به آنها سهیه واقعی داده شود، بازرسی ها باید با کمال دقت صورت بگیرد و با نظارت بر قیمت برخی اجناس مانند میوه و تره بار در صورت گرانفروشی و افزایش قیمت مقابله کرد و چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند:افزایش قیمت بنزین موجب افزایش قیمت اجناس و کالاها نشود؛بله این مهم است، چون در حال حاضر گرانی در بازار وجود دارد و اگر بنا باشد باز این گرانی اضافه شود، مشکلات بسیاری برای مردم بوجود می آورد.

سید سلمان هاشمی با اشاره به عدم اعتراض مقام معظم رهبری در خصوص افزایش قیمت بنزین؛گفت: مقام معظم رهبری در این شرایط سه راه در پیش روی داشتند: راه اول مخالفت صریح با طرح مزبور و دستور توقف سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین بود؛ که این راه چند ایراد داشت: در وهله اول از همان روز با هدایت رسانه ای استکبار، حاکمیت دوگانه در کشور القاء شده و در آن دمیده می شد، در وهله دوم بهانه به دست کسانی می داد که در صدد بودند بگویند ما می خواستیم کار کنیم؛ اما نگذاشتند و این روش را تداوم بخشیده و تقویت می کردند و در وهله سوم سنگ بنای نادرستی گذاشته می شد که بعدها در هر دولت دیگری از رهبری، توقع ورود در این گونه مسائل کنند و دستور توقف یا تعویق یک طرح را مطالبه کنند.

وی افزود: راه دوم سکوت و عبور از حوادث بود؛ که این کار هم نه به مصلحت کشور بود و نه اقتضاء جایگاه رهبری، چون صبح همان روز قرار بود یک طرح دو فوریتی و یک طرح سه فوریتی در مجلس برای توقف طرح در مجلس مطرح شود. طبیعی بود آتش اختلاف بین نمایندگان مخالف و موافق شکل می گرفت و تصویب توقف طرح یا عدم آن، هرکدام تبعات منفی بیشتری داشت و به اختلاف بین قوا بیشتر دامن می زد. جلوگیری از اختلاف بین قوای کشور و ایجاد هماهنگی بین قوا با تصمیمات راهبردی پیشگیرانه، از اصلی ترین وظایف رهبری است.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان عنوان کرد: راه سوم موافقت با اصل طرح و واگذار کردن جزئیات به نظرات کارشناسی بود که این راه ، مسیر صواب و حکمت آمیزی بود که رهبر انقلاب انتخاب کردند. ایشان با پذیرش اصل طرح که مستند به نظر کارشناسان و تصمیم سران قوا بودبا اصل طرح که ضرورت کشور است موافقت کردند و جزییات را به خاطر عدم تخصص در آن از یک سو و اختلاف متخصصان اقتصادی به تداوم بررسی کارشناسی برای کاهش مشکلات مردم و با قید مراقبت و نظارت بر جلوگیری از افزایش گرانی، واگذار کردند.