فقر مطلق در برخی مناطق دزفول حاکم است

بافت نا کارآمد دزفول به حال خود رها شده است

خورنا_ سرپرست فرمانداری ویژه دزفول یکی از دلایل اعتراض‌های مردمی در برخی مناطق حاشیه‌ای را عملکرد ضعیف در خدمات‌رسانی برخی دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و گفت: بافت ناکارآمد دزفول با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به حال خود رها شده است.

محمد حیدری روز در نشست ستاد بازآفرینی دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: محله‌های کم برخوردار کانون‌های بحران هستند که با گرانی‌های اخیر فعال شدند.

وی ادامه داد: نخستین اعتراض به گرانی در استان خوزستان در مناطق حاشیه‌ای شهر دزفول از جمله پیام‌نور و مدرس آغاز شد که همچنان این اعتراض‌ها ادامه دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: شهرداری دزفول اقداماتی در مناطق حاشیه‌ای انجام داده و سایر اداره‌ها نیز باید وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه فقر مطلق در برخی مناطق حاشیه‌ای دزفول از جمله پیام‌نور و مدرس حاکم است، گفت: فرهنگسرای مدرس با هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیارد ریال‌ به حال خود رها شده است.

حیدری حضور اداره‌های بهزیستی، کار، ارشاد و کانون‌های فرهنگی مساجد در مناطق حاشیه‌ای دزفول را کمرنگ توصیف کرد و افزود: کوتاهی صورت گرفته باعث روشن ماندن شعله‌های اعتراض در دزفول شده است.

وی با انتقاد از تعریف نکردن طرح توسط برخی اداره‌های دزفول در مناطق کم برخوردار این شهر اظهارداشت: اگر طرحی در ستاد بازآفرینی تعریف می‌شد مردم دلخوش بودند که فعالیت‌هایی در این مناطق انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از اداره برق این شهرستان بابت تامین روشنایی کوی مدرس تقدیر کرد و افزود: اعتبارات ستاد بازآفرینی سقف ندارند و هرچه طرح تعریف شود به همان میزان اعتبار تخصیص می‌یابد لذا انتظار می‌رود نهایت استفاده از اعتبارات ستاد بازآفرینی صورت گیرد.

وی با اظهارتاسف از بی‌برنامه بودن میراث فرهنگی برای ۱۶۴ هکتار بافت قدیم دزفول گفت: کم‌کاری برخی اداره‌های دولتی دور از چشم نمی‌ماند و به طورقطع با مدیران آنها برخورد می‌شود.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود مسئولان را به کار شبانه‌روزی تشویق کرد و افزود: امنیت اولویت اصلی کشور است که همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه ضررهای مالی و جانی قابل توجهی در اعتراض‌های دزفول نداشتیم اما کاستی‌هایی در برخی اداره‌های شهرستان وجود دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: مردم با مشاهده کار و تلاش مسئولان امیدوار می‌شوند لذا از آنها انتظار می‌رود از هیچ تلاشی برای خدمات‌رسانی به مردم دریغ نکنند.

محسن پیام‌فر مدیر شرکت توزیع برق دزفول نیز در این نشست اظهارداشت: طرح روشنایی کوی پیام نور دزفول با اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال بلاتکلیف مانده بود که با پیگیری‌های انجام شده از هفته آینده با نصب پنج دستگاه ترانسفورماتور و اجرای ۲ کیلومتر شبکه متوسط آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تعریف هفت میلیارد ریال طرح برای محله کرناسیان در مسیر بافت قدیم افزود: قرار بود بازسازی این محله در سه مرحله اجرا شود که ۶۰۰ میلیون ریال برای آغاز کار در این مناطق جذب شد.

پیام‌فر با بیان اینکه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای رفع مشکل برق این مناطق در نظر گرفته شده است، گفت: قرارداد این طرح بسته شده و اگر مشکلی برای محوطه سازی نباشد در روزهای آینده فاز دوم آن اجرا خواهد شد.

وی افزود: برای روشنایی حدفاصل خیابان امام خمینی(ره) تا خیابان انقلاب دزفول و خیابان طالقانی تا منتظری نیز ۲۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شبکه برق این خیابان‌ها با همکاری شهرداری اجرا خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی دزفول نیز در این نشست گفت: به رغم نبود مکان مناسب، برنامه های زیادی در کوی پیام نور، مدرس و بافت قدیم دزفول در حال انجام است ولی مشکلات منطقه پیام نور و جمعیت آن به قدری زیاد است که حل آنها توسط یک نهاد به تنهایی امکانپذیر نیست و سایر دستگاه‌ها نیز باید ورود کنند.

فریدون عبدی افزود: اگر مکانی به بهزیستی داده شود امکان ارائه خدمات و برنامه‌های روان‌شناسی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/