شوراها روند اصلاح قیمت ها را برای مردم تشریح کنند

خورنا_ سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: اعضای شورای اسلامی شهرستان باید با تشریح و تبیین روند کار اجرای اصلاح قیمت ها ضمن آگاه سازی مردم، مانع سوء استفاده دشمن شوند.

محمد حیدری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان دزفول افزود: تصمیمی که دولت برای اصلاح قیمت ها گرفته تصمیمی عقلایی است و از روی احساس نیست.

وی گفت: این اقدام تصمیم راهبردی نظام است که توسط سران سه قوه ابلاغ شده و دولت به نمایندگی سه قوه آن را اجرا کرده است.

حیدری افزود: همه ارکان نظام پای این تصمیم هستند و ذره ای کوتاه نمی آیند زیرا هم دلیل سیاسی و هم دلیل اقتصادی، اجتماعی و بین المللی دارد و تحریم ها نیز بر آن اثر داشته اند.

وی اظهار داشت: طبق گفته رییس جمهوری ۶۰ میلیون ایرانی تحت پوشش درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین قرار می گیرند که خدمت زیادی است و مردم را نجات خواهد داد ولی برخی افراد ناجوانمردانه به دولت هجمه وارد می کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه درفول افزود: برخی افراد براساس احساسات و تفکرات خود دولت را مورد حمله قرار داده و این تصمیم دولت را بی برنامه و غیرعقلایی خواندند در صورتی که از ماه ها پیش برای این تصمیم برنامه ریزی شده بود و تصمیمی یک شبه نبود.

وی وارد کردن هجمه و توهین به دولت را کاری ساده ولی برنامه ریزی و مدیریت بحران را کاری سخت دانست و گفت: بخاطر رویارویی با آمریکا باید هزینه های زیادی پرداخت کرد.

حیدری افزود: افرادی که آگاهی درستی از نحوه اجرای این طرح نداشتند اعتراض کرده و خسارت هایی به اموال عمومی وارد کردند ولی افرادی که آمادگی نسبی داشتند و آگاه بودند بهتر عمل کردند لذا شوراها نیز باید همچون سایر مسوولان دزفول در جهت آرام سازی مردم و آگاه سازی آنها تلاش کنند.

وی بیان داشت: باید سیاست های نظام را به مردم توجیه و آنها را همراه کرد تا دشمن نتواند نفوذ و از این موضوع سوء استفاده کند.

حیدری تبادل فکر، برقراری امنیت و تعامل با نیروهای انتظامی را از وظایف شوراها دانست و گفت: باید با استفاده از نهادهای مدنی و اجتماعی هدفمند با مردم صحبت کرد و این نکته را به گوش مردم رساند که دولت حتی یک ریال از درآمد ناشی از اصلاح قیمت ها را برنمی دارد و به جیب مردم باز می گرداند یعنی ۶۰ میلیون ایرانی از اصلاح قیمت ها بهره مند می شوند که در شرایط کنونی تحریم ها خدمت بزرگی است.

وی افزود: دولت از محل اصلاح قیمت ها مانع میلیاردها تومان قاچاق از مرزهای دریایی، شرقی و شمالی می شود ضمن اینکه اصلاح قیمت ها در راستای قانون برنامه ششم توسعه است و این قانون باید اجرا شود زیرا این تصمیم برکات ثانویه زیادی برای مردم دارد.

وی به اعضای شورای اسلامی شهرستان دزفول توصیه کرد مردم را در جریان برنامه های دولت قرار دهند و اگر نارضایتی وجود دارد به بخشداران، شهرداران و فرمانداری اطلاع رسانی کنند، در جریان اعتراض های اخیر بنزین یک بهانه بود و مردم مطالبات پیش پاافتاده خود را مطرح می کردند که اگر به آنها رسیدگی میشد میزان نارضایتی ها کمتر بود.

حیدری گفت: اعضای شوراها نقاط آسیب پذیری شهرستان را شناسایی و نسبت به حل آنها اقدام کنند، به خاطر داشتن مالیات بر ارزش افزوده شهرداری های دزفول مشکلی ندارند و طبق قانون باید درآمدزایی کنند ولی برخی شوراها و شهرداری ها ساکن هستند و در برخی موارد با استخدام های بی رویه نه تنها مشکلی حل نمی کنند بلکه باری بر دوش مردم می گذارند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: باید از معتمدان و سران عشایر نیز کمک گرفت و مسائل و مشکلات موجود را با مشورت آنها حل کرد.

وی درخصوص انتخابات نیز گفت: اعضای شوراها نباید اجازه دهند جویندگان قدرت از آنها سوء استفاده و جایگاه شورا را معامله کنند بلکه باید این جریان در مسیر مشارکت حداکثری قرار گیرد و مردم به سمت انتخابات درست سوق داده شدند.

وی ادامه داد: جویندگان قدرت باید از طرح مسائل اختلافی، اختلافات مذهبی، قومی و تقسیمات کشوری اجتناب کنند و در صورتی مشاهده چنین مواردی، اطلاع رسانی و در بررسی صلاحیت آنها لحاظ شود.

به گزارش خورنا، مشکلات بخش شهیون و شهرهای شمس آباد، شهر امام و شهر حمزه نیز در این نشست مطرح شدند.

انتهای پیام/