رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران پالایشگاه گاز ایلام عنوان کرد:

مانور مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد+تصاویر

خورنا|باقرگل فر:رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت پالایش گاز ایلام از برگزاری مانور سطح ۳ مدیریت شرایط اضطراری با همکاری دستگاههای معین و امدادرسان برون سازمانی در پالایشگاه گاز ایلام خبر داد و گفت: این مانور با همکاری ۱۰ دستگاه اجرایی استان در پالایشگاه گاز ایلام به منظور سنجش، ارزیابی و ارتقای سطح توان تیم های پاسخ به شرایط اضطراری برگزار شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی علی کمندی  هدف از برگزاری این مانور را افزایش سطح هماهنگی و همکاری واحدهای درون سازمانی و دستگاههای اجرایی استان برای پیشگیری از حوادث عنوان کرد و افزود: ارتقاء سطح آمادگی مواجهه با حوادث توسط نیروهای امداد و نجات و فوریت های پزشکی از جمله آتش نشانی، ایمنی و بهداری مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: افزایش همکاری ها و هماهنگی ها و نحوه واکنش اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری در حوادث و بکارگیری دستورالعمل های اجرایی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در تصمیم گیری های لازم، از جمله اهداف برگزاری این مانور بوده است.

وی هماهنگی و همکاری بیشتر با شرکت‌های بالا دستی و پائین دستی این پالایشگاه را از دیگر نتایج برگزاری این مانور عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از امکانات برون سازمان برای مواجهه با حوادث و ایجاد هماهنگی برای به اشتراک گذاری امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف برگزاری این مانور بوده است.

کمندی تصریح کرد: از دیگر نتایج چنین مانورهایی، مشخص شدن کمبودها، تجهیزات و امکانات مورد لزوم برای مواجهه با حوادث در بحرانهای مختلف است.

رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت پالایش گاز ایلام ابراز امیدواری کرد با انجام این قبیل مانورها، اهداف کلان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل که همانا سرعت، دقت، مشارکت و همکاری و هماهنگی به موقع است، محقق شود.

کمندی افزود: این مانور با همکاری و هماهنگی مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید و امور HSE  شرکت ملی گاز ایران، اداره کل مدیریت بحران استانداری ایلام، اداره کل پدافند غیر عامل استانداری ایلام، اعضا کار گرو آب و انرژی شورای پدافند استان شامل پتروشیمی ایلام، شرکت گاز استان ایلام، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام،آب و فاضلاب شهری و روستایی استان، شرکت توزیع برق استان، شرکت انتقال برق منطقه ای برق غرب و دانشگاه علوم پزشکی استان با محوریت پالایشگاه گاز ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *