مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام عنوان کرد:

انعقاد تفاهم نامه پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام با مهد مهندسی ایران

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین پالایشگاه گاز ایلام و پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران خبر داد.  


بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی شهریار داری پور افزود: هم اکنون در حوزه پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام ۱۹ پروژه پژوهشی و ۶ طرح اینترشیپ جاری و در حال انجام است که در این بین ۲ مورد قرارداد پروژه پژوهشی با عنوان” انجام مطالعات امکان سنجی پیاده سازی نظام مدار بسته آب” و  ” تدوین و باز مهندسی فرآیندهای منابع انسانی” همچنین یک مورد پایان نامه دکترا و دو مورد پایان نامه کارشناسی ارشد مجموعا به ارزش۲۶۰میلیون ریال با دانشگاه تهران منعقد شده است.‬

وی با اشاره به اینکه درب پالایشگاه گاز ایلام به روی اساتید، متخصصان و پژوهشگران باز است، تصریح کرد: حوزه پژوهش و فناوری این شرکت همواره پذیرای ایده های خلاقانه و نوآورانه در حوزه های مختلف می باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از حمایت این شرکت در زمینه تعریف پژوهش‌های کاربردی خبر داد و گفت: از پتانسیل بالای دانشگاه‌ها و بخصوص پردیس دانشکده‌ های فنی دانشگاه تهران در تعامل با صنعت در حوزه های پژوهشی این پالایشگاه استقبال می شود.

داری پور با اشاره به اینکه حوزه پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز ایلام دارای نظامی پویا، هدفمند و منظم است که بدنبال دستیابی به بهترین نتایج پژوهشی است، تصریح کرد: در راستای خودکفایی و رونق تولید داخلی، استفاده از ظرفیت مجامع علمی و شرکتهای دانش بنیان، بخش خصوصی و متخصصان داخلی، امری ضروری است.

در ادامه ناصر سلطانی، رییس پردیس دانشکده‌های فنی، ضمن تشکر از رویکرد مدیریت شرکت پالایش گاز ایلام در زمینه تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و بخصوص پردیس دانشکده‌های فنی افزود: پردیس فنی ساز و کار جدید و ایجاد ارتباط بیشتر و موثرتر در راستای پیشبرد اهداف مشترک و اجرای برنامه های پژوهشی با شرکت پالایش گاز ایلام را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

همچنین احسان نوراللهی رئیس پڑوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام در این راستا گفت: در این تفاهم‌نامه همکاری طرفین در استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی پژوهشی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از محققین فعال دانشگاهی به منظور شناسایی چالشهای عملیاتی، چالشهای زیست محیطی و پروژه های بهبود در حوزه مدیریت منابع انسانی و  بهره وری سازمانی و برگزاری گردهمایی های علمی مد نظر می‌باشد.

وی اظهار داشت: ساختار شورای پژوهشی و فعالیت‌های انجام شده در پالایشگاه گاز ایلام و زمینه‌های همکاری با دانشگاه‌ها در قالب انجام پروژه‌های پژوهشی،طرح‌های اینترنشیپ و حمایت از پایان نامه های  تحصیلات تکمیلی می باشد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیتهای ۵ ساله حوزه پژوهش و فناوری و تشریح چشم انداز شرکت پالایش گاز ایلام در این حوزه گفت: بطور کلی ایده های خلاقانه در حوزه پژوهش و فناوری در شورای پژوهش و کمیته های تخصصی مربوطه با جدیت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در تعامل سازنده با پژوهشگران و پیشنهاد دهندگان، بهینه ترین پروژه های کاربردی تعریف و اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیتهای حوزه پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز ایلام با همکاری مستمر قریب به ۸۰ نفر از پرسنل شرکت و اساتید دانشگاه در پنج سال گذشته منجر به انعقاد قریب به ۲۰۰ قرارداد پروژه پژوهشی، طرح اینترشیپ و پایان نامه تحصیلات تکمیلی شده است، افزود: به منظور بهبود کیفیت نتایج و دستاوردهای پروژه های پژوهشی از توان علمی اساتید دانشگاهها برای نظارت پروژه ها استفاده می‌شود و در سال جاری از  ۶ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران بعنوان ناظر پروژه های پژوهشی این شرکت استفاده شده است.

همچنین بهزاد رستمی، معاون پژوهشی پردیس دانشکده‌های فنی، در این نشست تعاملی، اظهار داشت: سالیانه ۲۰۰‪ تا ۲۵۰‪ میلیارد ریال قرارداد در حوزه پژوهشی بین پردیس دانشکده‌های فنی و مراکز صنعتی کشور منعقد می‌گردد و باتوجه به فعالیت حدود ۲۵۰ آزمایشگاه تخصصی و پژوهشی در سطح پردیس پتانسیل بالایی در حوزه این فعالیت و انجام پژوهش های کاربردی در دانشکده وجود دارد. ‬‬.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پالایش گاز ایلام و پردیس دانشکده‌ های فنی دانشگاه تهران مبادله و ضمن برگزاری جلسه با رئیس و اعضاء هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی از آزمایشگاههای تحقیقاتی مختلف دانشکده فنی دانشگاه تهران بازدید شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *