دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ماهشهر در راه است

خورنا: اولین جلسه ستاد سیاستگذاری دومین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری صنایع تکمیلی پتروشیمی با حضور مسئولین برگزار کننده این همایش تشکیل جلسه داد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، در این جلسه که به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد؛ روسا و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی وزارت اقتصاد، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، دفتر سرمایه گذاری استانداری خوزستان، سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و کارشناسان این حوزه حضور داشتند.

قطع کامل خام فروشی محصولات پتروشیمی و ایجاد زنجیره ی ارزش افزوده از این محصولات، مهمترین هدف این همایش است که مورد تاکید تمامی کارشناسان، مدیران و ارگانهای مسئول در این حوزه است.

به گفته ی رضایی، مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکنون از ۵۵ طرح ارائه شده، مطالعات امکان سنجی ۲۴ طرح را نهایی نموده که از این میان ۱۱ طرح، در استان خوزستان قابلیت اجرا خواهند داشت. همچنین ۳۱ طرح در مرحله پیش امکان سنجی هستند که از میان آنها، ۱۷ طرح در این استان قابل اجر می باشند. با این حساب از ۵۵ طرح آماده شده، ۲۸ طرح صنایع تکمیلی پتروشیمی قابلیت اجرا در استان خوزستان را دارند.

در پی اولین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی که در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ برگزار گردید، ۹ میلیارد دلار اعتبارات صندوق توسعه ملی به توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی استانهای خوزستان و بوشهر اختصاص داده شد.

در ادامه ی جلسه، نماینده دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، با اشاره به برگزاری اخیر کنفرانس سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی در تهران، گفت: دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی تصمیم دارد کمیته ای اجرایی جهت نظارت بر اجرای ۵۵ طرح ارائه شده تشکیل دهد. همچنین پیش بینی می شود تا زمان برگزاری همایش بر تعداد این طرحها افزوده شود.

هادی ذنوزی، در ادامه افزود: براساس مصوبات دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان مدیر، رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی به عنوان دبیر و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، نماینده استانداری، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی استان و نماینده سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران هم به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این همایش انتخاب شده اند.

همچنین نمایندگان دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، سازمان منطقه ویژه، مدیریت برنامه ریزی و توسعه پتروشیمی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران در کمیته ی علمی حضور خواهند داشت.

تعیین عناوین مقالات در حوزه صنایع تکمیلی و دیگر اقدامات مربوطه توسط کمیته علمی انجام و نتیجه ی فعالیتهای همایش اول در قالب فیلم و کتاب در زمان همایش دوم توزیع می شود.

رویکرد جدید صنایع تکمیلی پتروشیمی تنها به صنایع پایین دستی محدود نمی شود بلکه تمامی صنایعی که به نحوی در کنار صنایع پتروشیمی فعالیت می کنند، صنایع تکمیلی محسوب می شوند. با این حساب صنایعی چون خودروسازی، تامین و تعمیرکاران قطعات نیز در زمره صنایع تکمیلی پتروشیمی محسوب می شوند.

کمیته ی اجرایی همایش از نمایندگان روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، مدیریت سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و سایر افرادی که کمیته ی سیاستگذاری تعیین کند تشکیل می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نام(لازم)... بفرمایید : صنایع پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) آقا جعل سند نکنید ! نام دزدی نفرمایید !