بیات: طرح های مهر ماندگار پتروشیمی در ماهشهر با شتاب در حال اجراست

خورنا: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نتایج جمع بندی طرح های مهر ماندگار خود را این هفته به هیئت دولت اعلام می کند.

عبدالحسین بیات در بازدید از طرح ها و مجتمع های منطقه ماهشهر گفت: تا پایان هفته، نتایج فعالیت های انجام شده در ۱۹ طرح مهر ماندگار صنعت پتروشیمی جمع بندی و فهرست نهایی آنها تحویل نماینده ویژه رئیس جمهوری خواهد شد.

بیات با بیان این که طرح های بزرگی تاکنون در این زمینه به بهره برداری رسیده است، افزود: پتروشیمی کاویان، از جمله این طرح هاست که در زمان راه اندازی، رکوردهای جهانی داشته است.

وی همچنین از آغاز بهره برداری طرح های خط اتیلن غرب و پلیمر کرمانشاه خبر داد و افزود: در صنعت پتروشیمی، با تلاش شبانه روزی کارکنان، طرح های مهر ماندگار، یکی پس از دیگری در حال ساخت و آماده سازی است.

بازدید از فاز ۲ پتروشیمی کارون، شرکت شیمی تکس آریا، طرح پتروشیمی تخت جمشید، شرکت پتروفناوری پلیمر افق، پروژه های فجر ۲ و پتروشیمی بوعلی سینا از برنامه های معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و هیئت همراه در ماهشهر بود.

در قالب طرح های مهر ماندگار، چند طرح پتروشیمی آخرین مراحل ساخت را سپری می کند؛۶ پروژه از ۹۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت دارد و ۱۱ طرح نیز از ۵۰ تا ۸۰ درصد پیش رفته است.

همزمان با توسعه صنعت پتروشیمی ایران، طرح های مهر ماندگار پتروشیمی با تزریق منابع مالی جدید با شتاب بیشتر انجام می شود.

بهره برداری کامل از ۱۹ طرح مهر ماندگار صنعت پتروشیمی در دولت دهم سبب نقش آفرینی بیشتر این صنعت ارزش آفرین در توسعه اقتصادی کشور شده است و افزون بر ایجاد اشتغال، برنامه ریزی ها برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی را محقق خواهد کرد.

در سه ماه نخست سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، بهره برداری از طرح های بوتن ۱ پتروشیمی جم و زنجیره پی وی سی پتروشیمی اروند، مسیر توسعه سایر پتروشیمی ها به ویژه صنایع تکمیلی را هموار کرده است و به زودی چند طرح دیگر نیز به بهره برداری رسمی خواهد رسید.

پتروشیمی کاویان، فاز اول خط لوله اتیلن غرب و نیز پلیمر کرمانشاه ، آماده بهره برداری رسمی است.